Spada zainteresowanie laptopami, smartfony górą
W ciągu 5 lat zainteresowanie laptopami spadło trzykrotnie, a konsumenci przerzucili się na smartfony i tablety. Większa niż kilka lat temu jest popularność ultrabooków z obrotowym ekranem – wynika z danych porównywarki cen idealo.
Dane idealo pokazują, że popularność laptopów jest z roku na rok coraz niższa, choć ostatnio tempo spadku osłabło. Mianowicie w kategorii urządzeń przenośnych (laptopy, tablety, smartfony), maszyny PC generowały w 2010 r. 62 proc. odsłon w porównywarce, tablety – 3 proc., a smartfony – 35 proc. W 2015 r. proporcje są zupełnie inne – udział komputerów przenośnych stopniał do 20 proc., tyle samo mają tablety, a konsumenci szukają przede wszystkim smartfonów – generują one 60 proc. odsłon w kategorii urządzeń przenośnych. Dane zebrano z serwisów idealo we wszystkich krajach, gdzie działa porównywarka.
Jeśli chodzi o maszyny PC, to wyraźnie zwiększył się popyt na urządzenia 2 w 1. Mianowicie od rozpoczęcia sprzedaży pierwszych ultrabooków w 2010 r. zainteresowanie ich kupnem wzrosło w porównywarce w ciąg 5 lat o 3600 proc., zaś w tej kategorii popularnością wśród konsumentów cieszą się szczególnie ultrabooki z obrotowym ekranem. W całej kategorii ultrabooków takie modele 5 lat temu generowały 4 proc. odsłon, a w tym roku – 33 proc.
Podobne aktualności
Smartfony: silny wzrost po 10 trudnych kwartałach
"Poszukiwanie możliwości komercjalizacji fali generatywnej sztucznej inteligencji pozostaje kluczowe dla wszystkich graczy w ekosystemie urządzeń” - twierdzi ekspert.
Dostawy smartfonów GenAI wzrosną czterokrotnie do 2027 r.
Sztuczna inteligencja stanie się niezbędną funkcją w smartfonach ze średniej i wyższej półki od 2025 r. - według prognozy.
Rynek smartfonów osiągnął już dno i odbije
Modele premium i budżetowe powinny lepiej się sprzedawać w br.