Sharp może sprzedać polską fabrykę telewizorów
Japoński producent zamierza sprzedać znajdujący się koło Torunia zakład montujący telewizory - wynika z nieoficjalnych informacji. To część planu ograniczenia aktywności firmy w Europie.
Jak podaje japoński dziennik 'Nikkei’, kontrolę nad fabryką może przejąć tajwańska spółka TPV Technology, która zajęłaby się sprzedażą telewizorów LCD Sharpa w Europie na zasadzie outsourcingu.
Sharp ogranicza działalność w branży telewizyjnej na Starym Kontynencie ze względu na słabe wyniki tego biznesu. Według NPD Display Search w 2013 r. producent miał 1,6-procentowy udział w europejskim rynku telewizorów. Firma zwiększy natomiast asortyment AGD (wkrótce w Europie pojawią się pralki Sharpa, na początek – w Polsce). W Europie zostanie zwolnionych ok. 300 pracowników firmy, czyli 10 proc. załogi na kontynencie (nie licząc redukcji związanych ze sprzedażą fabryki).
Fabryka Sharpa w Łysomicach koło Torunia powstała w 2007 r. Koszt inwestycji wyniósł 44 mln euro. W jednym miejscu połączono produkcję modułów LCD i gotowych telewizorów, co miało umożliwić szybszą reakcję na zmiany popytu. Polskie centrum produkcyjne zaopatruje rynek europejski. Tworzy je nie tylko fabryka Sharpa, lecz także sąsiadujące z nią zakłady podwykonawców.
Podobne aktualności
Film z Gali CRN Polska
Zapraszamy do obejrzenia filmu z Gali CRN Polska, na której ogłosiliśmy Kodeks Dobrych Praktyk Partnerskich Branży IT, po raz pierwszy mieliśmy zaszczyt uhonorować Ambasadorów Kodeksu i wręczyć Certyfikaty Channel Master 2024.
Gala CRN Polska w obiektywie
Z przyjemnością zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z wyjątkowej, historycznej Gali CRN Polska, na której po raz pierwszy mieliśmy zaszczyt wręczyć Certyfikaty Channel Master.
Gala CRN: tworzymy historię!
Po raz pierwszy w historii mieliśmy zaszczyt uhonorować Ambasadorów Kodeksu Dobrych Praktyk Partnerskich Branży IT, uroczyście wręczyć Certyfikaty Channel Master 2024 oraz gościć Larry’ego Walsha, założyciela Channelnomics – zasłużonej amerykańskiej agencji badawczej zajmującej się globalnym kanałem sprzedaży IT.