Ranking e-commerce: Skąpiec w górę, euro.com.pl znów słabiej
Wśród porównywa rek cen więcej użytkowników miał Skąpiec. Sporo stracił należący do Allegro portal zakupów grupowych, o połowę spadło zainteresowanie serwisami e-commerce Wirtualnej Polski - wynika z najnowszego rankingu Megapanel PBI/Gemius.
Według danych Megapanel PBI/Gemius z kwietnia b.r. w jeden miesiąc pół miliona użytkowników straciły serwisy e-commerce Wirtualnej Polski, która zrezygnowała z własnej porównywarki cen, decydując się na współpracę z Nokautem. Tymczasem Nokaut też nieznacznie stracił (45 tys.), zyskał natomiast Skąpiec (85 tys.), awansując w rankingu z 8. na 5. pozycję.
Wśród serwisów zakupów grupowych Groupon trochę poprawił się w odniesieniu do marca b.r. (o 58 tys. użytkowników), co jednak nie zrekompensowało spektakularnego spadku w poprzednim miesiącu (serwis stracił wówczas ok. pół miliona użytkowników). Zmniejszyło się zainteresowanie należącym do Allegro serwisem Citeam (o 280 tys.), który zsunął się z 6. na 8. miejsce. Nieco mniej osób zaglądało także na Grupera.
Jeśli chodzi o e-sklepy, nieznacznie stracił euro.com.pl (63 tys. użytkowników), jednak był to kolejny miesiąc spadku zainteresowania e-sklepem RTV Euro AGD (w czasie grudniowego szczytu zakupowego serwis miał ok. 2,6 mln użytkowników).
Na niemal niezmienionym poziomie utrzymało się zainteresowanie jak zwykle najpopularniejszymi w polskim Internecie serwisami e-commerce Grupy Allegro (ponad 11,22 mln użytkowników, o 45 tys. mniej niż w marcu b.r.).
Ranking witryn e-commerce według zasięgu miesięcznego w kwietniu 2012 r. według PBI/Gemius
Nazwa | Użytkownicy (real users) |
Odsłony krajowe ogółem |
Zasięg | Audyt site-centric |
|
1 | Grupa Allegro.pl – E-commerce | 11 223 058 |
4 395 367 641 | 57,62% | tak |
2 | Grupa Groupon | 2 904 337 | – | 14,91% | |
3 | nokaut.pl | 2 578 850 | 11 110 553 |
13,24% | tak |
4 | Grupa Okazje.info – E-commerce |
2 000 938 | 12 776 827 |
10,27% | tak |
5 | skapiec.pl | 1 397 815 | – | 7,18% | |
6 | aukcjoner.pl | 1 248 084 | – | 6,41% | |
7 | bonprix.pl | 1 230 322 | – | 6,32% | |
8 | citeam.pl | 1 212 738 | – | 6,23% | |
9 | euro.com.pl | 1 189 080 | – | 6,11% | |
10 | Grupa Ebay | 1 134 026 | – | 5,82% | |
11 | empik.com | 1 132 406 | 23 514 968 |
5,81% | tak |
12 | archiwumallegro.pl | 1 105 123 | – | 5,67% | |
13 | gruper.pl | 1 076 978 | – | 5,53% | |
14 | merlin.pl | 959 608 | – | 4,93% | |
15 | doz.pl – doz.pl – apteka |
891 262 | 11 117 788 |
4,58% | tak |
16 | Grupa Spolecznosci.pl – E-commerce |
858 028 | 72 354 981 |
4,41% | tak |
17 | tchibo.pl | 840 781 | – | 4,32% | |
18 | Grupa Polskapresse – E-commerce |
764 534 | 9 083 059 |
3,93% | tak |
19 | Grupa Amazon | 694 633 | – | 3,57% | |
20 | Grupa Wirtualna Polska – Orange – E-commerce |
646 666 | 6 116 989 |
3,32% | tak |
Podobne aktualności
Platformy będą raportować skarbówce o e-sprzedawcach po 1 lipca 2024 r.
Rząd przyjął projekt ustawy. KAS chce wyłowić sprzedawców unikających opodatkowania.
Co piąta firma w Polsce nie ma systemu do automatyzacji zakupów
Dla 73 proc. firm najważniejsza przy wyborze systemu zakupowego B2B jest łatwość integracji i wdrożenia.