UOKiK: kara dla Samsunga
Samsung Electronics Polska zapłaci 2 mln 288 tys. zł kary – poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Według UOKiK kampania reklamowa telewizorów Samsung naśladowała rządowe przekazy informacyjne dotyczące cyfryzacji. Mogło to sugerować konsumentom, że komercyjna oferta producenta jest częścią rządowej kampanii informacyjnej.Dostawca wykorzystał w przekazie reklamowym elementy charakterystyczne dla akcji Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji. W efekcie – argumentuje UOKiK – konsumenci mogli zdecydować się na zakup produktu Samsunga, czego nie zrobiliby, gdyby nie obejrzeli sugestywnych reklam.
Decyzja nie jest ostateczna, przysługuje od niej odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Podobne aktualności
Vectra i Multimedia z zarzutami UOKiK
Za mylącą cenę i znikający rabat - według UOKiK - operatorom może grozić kara do 10 proc. obrotu.
Kontrolerzy UOKiK w spółce z grupy Sony
Urząd sprawdza, czy doszło do ograniczenia konkurencji na rynku sprzedaży gier.
UOKiK wszczął postępowanie przeciwko właścicielom sklepów RTV Euro AGD, Media Markt i Media Expert
W ocenie urzędu mogło dojść do trwającej blisko 10 lat zmowy cenowej sieci z elektroniką i importera ekspresów Jura.