W pierwszych trzech miesiącach br. Samsung wypracował w przeliczeniu ok. 44,2 mld dol. przychodów, co oznacza spadek o 12,2 proc. w porównaniu z I kw. ub.r. Zysk netto stopniał natomiast o blisko 40 proc., do 4,35 mld dol. Tak jak w poprzednich kwartałach, za spadki odpowiada przede wszystkim dział mobilny. Jego zysk operacyjny zmniejszył się o 57 proc. w porównaniu z wynikiem sprzed roku, do 2,57 mld dol., mimo większej sprzedaży smartfonów. Samsung ponownie wyprzedził Apple’a, dostarczając na rynek w I kw. br. 83,2 mln smartfonów (Apple – 61,2 mln), jednak był to przede wszystkim sprzęt ze średniej półki. Warto odnotować, że w odniesieniu do IV kw. 2014 r. marża operacyjna działu mobilnego wzrosła o ponad 10 proc. Samsung spodziewa się dalszej poprawy, dzięki ograniczeniu wydatków na marketing. Ponadto liczy na lepszy bilans w segmencie premium dzięki nowemu flagowemu modelowi – Galaxy S6, który wszedł do sprzedaży w kwietniu. W przypadku pozostałych smartfonów, a także tabletów, producent nie wyklucza jednak spadku obrotów. Prognozuje natomiast większą sprzedaż telewizorów klasy high-end, co jednak niekoniecznie pomoże w wyjściu na plus działu elektroniki konsumenckiej – w I kw. odnotował on 131 mln dol. straty operacyjnej wobec 178 mln dol. zysku przed rokiem. Tak jak dotychczas dobrze sobie radzi dział półprzewodników, który zwiększył średnią marżę z 20,8 proc. w ub.r. do 28,5 proc. w br.