Microsoft: obalamy mity na temat Office 365
W I kwartale 2013 r. liczba płatnych użytkowników usługi Office 365 wzrosła trzykrotnie rok do roku – poinformował Microsoft. Zapewnia, że produkt jest gotowy do pracy online i offline, dane są dostępne i bezpieczne.
Office 365 to pakiet usług i aplikacji dostępnych w chmurze. Składają się na niego znane ze stacjonarnych wydań Office’a nowe wersje programów biurowych – Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Publisher, OneNote, Access oraz szereg rozwiązań usprawniających komunikację i współpracę – Exchange Online, SharePoint Online, Lync Online.
Aplikacje zawsze dostępne
Microsoft zapewnił, że Office 365 został zaprojektowany tak, aby aplikacje były dostępne niezależnie od tego, czy w danym momencie użytkownik jest podłączony do sieci (połączenia z Internetem wymagają niektóre funkcje). Gdy nie ma Internetu, można np. napisać emaile albo pracować na dokumentach współdzielonych online – wyjaśnia Microsoft. Różnica jest taka, że wiadomość zostanie wysłana, a zmiany we współdzielonych plikach udostępnione pozostałym osobom, kiedy użytkownik znów znajdzie się w zasięgu Internetu.
Zapis w chmurze
Office 365 umożliwia zapisywanie dokumentów bezpośrednio w bibliotece SharePoint Online, zamiast na dysku twardym. Dzięki temu pliki są dostępne z dowolnego urządzenia. W przypadku braku Internetu dokument zapisywany jest lokalnie na dysku, a następnie po podłączeniu do sieci synchronizowany z biblioteką SharePoint w chmurze – informuje Microsoft.
Biblioteki SharePoint Online umożliwiają przechowywanie dokumentów oraz ich synchronizację z dokumentami zapisywanymi lokalnie. Synchronizacja odbywa się automatycznie, dlatego nie trzeba pamiętać o zapisywaniu dokumentów w dwóch miejscach (w chmurze i na dysku peceta). Należy wybrać jeden lub kilka folderów, które będą synchronizowane z chmurą. Zostanie do niej skopiowany każdy plik zapisany we wskazanym folderze. Jakakolwiek zmiana dokumentu na dysku lub w chmurze uruchamia synchronizację, dzięki czemu obie kopie po chwili są identyczne. W ten sposób możliwa jest synchronizacja bibliotek dokumentów utworzonych przez inne osoby i dostęp do najnowszych wersji plików. Całą zawartość biblioteki można przechowywać na komputerze.
Poczta także lokalnie
Outlook 2013 pozwala na dostęp do poczty elektronicznej, kalendarzy współpracowników, zadań oraz historii konwersacji w komunikatorze Lync. Standardowo, Internet pozwala na odczyt i wysyłanie wiadomości e-mail. W przypadku braku połączenia z siecią, nadal dostępne są odebrane wiadomości, ponieważ są przechowywane lokalnie. Można także pisać e-maile do wysyłki. Zostaną zachowane w skrzynce nadawczej i wysłane automatycznie w momencie podłączenia komputera do Internetu.
Podobne aktualności
Microsoft zainwestuje 1,5 mld dol. w firmę AI
To może być przykład, jak amerykańskie firmy próbują odciągnąć inne kraje od chińskiej technologii.
Pilna dyrektywa w związku z naruszeniem poczty e-mail Microsoftu
Amerykańska agencja CISA potwierdza kradzież e-maili przez rosyjską gruoę i nakazuje podmiotom rządowym natychmiastowe działania.
240 zł/PC za aktualizację Windows 10
Microsoft podał cenę za wsparcie dla Windows 10 po 14 października 2025 r.