Logitech sprzedaje dział wideokonferencji
Spółka kontynuuje przebudowę. Większość zależnej firmy oferującej rozwiązania do wideokonferencji – Lifesize – poszła na sprzedaż.
Logitech sprzeda 62,5 proc. udziału w Lifesize trzem funduszom – Meritech Capital Partners, Redpint Ventures oraz Sutter Hill Ventures – za 17,5 mln dol. Pozostałe 37,5 proc. zamierza zachować.
Zakup Lifesize nie okazał się dla Logitecha dobrym biznesem – za spółkę oferującą rozwiązania do wideokonferencji zapłacono w 2009 r. ok. 400 mln dol. Szwajcarska firma liczyła na duży wzrost rynku, takie zresztą były wówczas prognozy. Z planów rozwoju jednak nic nie wyszło. Obroty Lifesize wprawdzie wzrosły, ale w niewielkiej skali – z 90 mln dol. w 2009 r. do 109 mln dol. w 2015 r. Według IDC w 2014 r. w porównaniu z 2013 r. rynek rozwiązań do wideokonferencji spadł o 6,8 proc.
Sprzedaż działu wideokonferencji to kolejny krok w transformacji Logitecha. Szwajcarska firma zapowiedziała, że skoncentruje się na rynku konsumenckim. Zamierza całkowicie wycofać się z biznesu OEM. Lifesize kontrolowany przez nowych właścicieli ma natomiast lepiej wykorzystać swój potencjał oferując oprogramowanie do wideokonferencji.
Podobne aktualności
Spadek rynku rozwiązań do bezprzewodowej prezentacji. Rośnie konkurencja
Popularność konferencji bezprzewodowych (WCF) jest wyzwaniem dla dominacji rozwiązań do bezprzewodowej prezentacji (WPS).
Praca hybrydowa i wideokonferencje pociągną w górę rynek ProAV
"Wzrost w 2024 r. będzie napędzany interaktywnymi wyświetlaczami dotykowymi i poszerzeniem ich możliwości w sektorze korporacyjnym" - uważa analityk.
Film z Gali CRN Polska
Zapraszamy do obejrzenia filmu z Gali CRN Polska, na której ogłosiliśmy Kodeks Dobrych Praktyk Partnerskich Branży IT, po raz pierwszy mieliśmy zaszczyt uhonorować Ambasadorów Kodeksu i wręczyć Certyfikaty Channel Master 2024.