IDC: co piąty firmowy laptop ulega uszkodzeniu
20 procent laptopów używanych w firmach idzie do naprawy w ciągu roku - wynika z badań IDC przeprowadzonych na zlecenie Panasonica. Powodem awarii co dziesiątego laptopa jest zalanie albo uderzenie.
W badaniu przeprowadzonym w USA trzy czwarte pracowników stwierdziło, że ich notebooki miały uszkodzoną klawiaturę, a 66 proc. zgłosiło uszkodzenie ekranu. Spośród osłoniętych części urządzeń najbardziej podatne na awarie były baterie i dyski twarde, w obu przypadkach wskazane przez ponad połowę ankietowanych. Największa liczba uszkodzeń mechanicznych wynika z ludzkiego błędu i braku rozwagi podczas korzystania ze sprzętu: 72 proc. respondentów przyznało się do upuszczenia laptopa, dwie trzecie do zalania urządzenia, a 55 proc. odpowiedziało, że spadł on z biurka. Do największej liczby wypadków dochodziło w działach pracowników terenowych, następnie w administracji oraz w dziale sprzedaży. Blisko dwie trzecie (63 proc.) pracowników jako skutek uszkodzenia laptopa wskazało utratę wydajności pracy, a ponad jedna trzecia utratę ważnych firmowych danych, także utratę lub opóźnienie transakcji.
Podobne aktualności
Sprzedaż w dystrybucji IT w USA ponownie w dół
Oprogramowanie sprzedaje się lepiej, sieciówka wraca do normy, rynek PC wychodzi z dołka.
Umowy na usługi zarządzane IT i biznesowe przebiły 100 mld dol.
Będą rosły wydatki firm na usługi zarządzane, zwłaszcza obejmujące chmurę i sztuczną inteligencję - według prognozy.
Wizja komputerowa poprawi produktywność o 42 proc.
Brak umiejętności i wiedzy może być przeszkodą w wykorzystaniu tej technologii - według badania.