Zakazane klauzule na lato
W czerwcu do rejestru klauzul niedozwolonych UOKiK dodano 230 wpisów, w tym 53 odnoszące się do e-handlu – poinformował Trusted Shops.
W minionym miesiącu ponownie w centrum zainteresowania UOKiK znalazły się zapisy w umowach i regulaminach sklepów internetowych, dotyczące zwrotu towaru i reklamacji. Z nowych zapisów w rejestrze jasno wynika, że w razie odstąpienia przez klienta od umowy (w ciągu 10 dni), e-sklep musi mu oddać pieniądze, jakie zapłacił za towar, plus koszt przesyłki w jedną stronę. Klient zwracając zakupiony produkt jest zobowiązany zapłacić tylko za jego odesłanie do sprzedawcy (np. klauzula nr 5007). Ponadto UOKiK przypomina, że reseller nie ma prawa odmówić przyjęcia zwrotu, gdy opakowanie będzie naruszone (4817).
Indeks zabronionych klauzul rozrósł się także o inne zakazane zapisy. Np. e-sklep nie może unikać odpowiedzialności za ewentualne błędy w opisie produktu (4919).
Więcej informacji na stronie Trusted Shops.
Podobne aktualności
UOKiK wszczął postępowanie przeciwko właścicielom sklepów RTV Euro AGD, Media Markt i Media Expert
W ocenie urzędu mogło dojść do trwającej blisko 10 lat zmowy cenowej sieci z elektroniką i importera ekspresów Jura.
31 mln zł kary dla Amazona od UOKiK
Prezes UOKiK nałożył karę na Amazona za wprowadzanie konsumentów w błąd. Nieprawdziwe informacje o dostępności produktów i terminach dostaw – to kwestionowane praktyki.
Zarzuty UOKiK wobec Vectry
Operator podwyższał klientom opłaty abonamentowe powołując się na wskaźnik inflacji.