CRN Kiedy zrodził się pomysł opracowania programu HP Amplify?

Paweł Miszkiewicz Pod koniec  2019 roku firma HP Inc.  dokonała dużych zmian w swojej strukturze.  Niemal w tym samym czasie rozpoczęły się prace nad zmianami programu partnerskiego. Jego nowa wersja, adresowana dla partnerów komercyjnych HP, ujrzała światło dzienne w listopadzie 2020 roku pod nazwą HP Amplify.

Czym różni się  program HP Amplify do swojego poprzednika?

HP Amplify  opiera się na trzech filarach: wydajności, możliwościach i współpracy. O ile pierwsze dwa występowały w poprzednim programie, o tyle ostatni jest czymś zupełnie nowym. Jak do tej pory wymiana informacji pomiędzy HP oraz partnerami ograniczała się do przekazywania podstawowych danych o sprzedaży. Chcemy pójść krok dalej i proponujemy naszym partnerom rozwój w nowych obszarach – nie tylko sprzedażowych, ale i dotyczących budowania nowych kompetencji. Nowe narzędzia pozwalają na zbieranie i analizę danych klientów, aby partnerzy mogli analizować potrzeby zakupowe klientów i proponować rozwiązania i usługi dopasowane do potrzeb. Dzięki temu dużo łatwiejsze stanie się podejmowanie właściwych decyzji biznesowych. To duża wartość dodana dla naszego programu partnerskiego.

Czego dotyczą inne zmiany, które znalazły się HP Amplify?

Poprzedni program był skonstruowany w ten sposób, że nagradzał partnerów za wielkość uzyskanych przychodów. Natomiast według nowych zasad chcemy dodatkowo premiować firmy za sprzedaż konkretnych grup produktowych bądź usług, a także rozwijania sprzedaży online. Nadal będziemy prowadzić szkolenia, aczkolwiek tutaj też nastąpiła pewna zmiana. Nasi prelegenci będą się  koncentrować na obszarach biznesu, które pozwolą naszym partnerom realizować bardziej ambitne zadania aniżeli przysłowiowe przesuwanie pudełek. Mam tutaj na myśli zapewnienie serwisu i dostarczanie usług, w tym również modelu subskrypcyjnym. Ponadto zamierzamy pokazywać możliwości jakie niesie ze sobą sprzedaż online.

Na czym konkretnie polegają szkolenia poświęcone e-commerce?

Klczowe jest pytanie  – na jakim etapie znajduje się dany partner w „podróży” do zdigitalizowanego świata. Każdego z nich wspieramy oczywiście na każdym etapie i dla każdego partnera mamy odpowiednie szkolenie. Nie ma znaczenia, czy jest ekspertem w sprzedaży online, czy dopiero ją planuje. Duża grupa naszych partnerów rozpoczynała swoją działalność dwie dekady temu i dla części z nich biznes online jest nowością. W związku z tym rozpoczęliśmy szkolenia od podstaw dotyczących e-commerce. Podpowiadamy, jak stawiać pierwsze kroki, w jaki sposób przyciągnąć klientów do sklepu internetowego, co zrobić, aby ich zatrzymać. Wielu  partnerów rozpoczęło dzięki naszemu wsparciu merytorycznemu biznes online i co najważniejsze, są z tego powodu zadowoleni.

Jednak ludzie nie lubią zmian. Czy spotykacie się z firmami, którym nie do końca podobają się założenia HP Amplify?

Na każdej zmianie pewne osoby zyskują, inne tracą. Naszym zadaniem jest wspieranie tych firm partnerskich, które chcą się rozwijać. Partnerzy bazujący na tradycyjnym modelu sprzedaży, który sprowadza się do tego, że klient przychodzi do sklepu, a sprzedawca wydaje mu z magazynów kilkanaście komputerów, powinni zastanowić się, czy taki model sprzedaży się sprawdzi. W zmieniającym się świecie IT należy patrzeć szerzej na możliwości biznesowe. My pomagamy partnerom w zdobywaniu nowych kompetencji, wiedzy i pomagamy w analizach rynku.

Ostanie półtora roku to hossa zarówno na rynku komputerów, jak i małych urządzeń drukujących. Czy jest  to właściwy moment, aby namawiać partnerów do zmiany modelu działania?

W IT nie ma mowy o zastoju. W czasie pandemii komputery i domowe drukarki sprzedają się doskonale, ale taki stan nie będzie trwać wiecznie. Dlatego warto planować działania i rozwijanie nowych obszarów, aby być przygotowanym do szybkiego podejmowania decyzji. Cieszy nas, że część firm rozwija się i inwestuje zyski w rozwój swoich biznesów. 

COVID-19 przyniósł ze sobą lawinowy przyrost cyberataków. Czy macie jakiś pomysł na  powstrzymanie hakerów?

W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy liczba cyberataków bardzo wzrosła w porównaniu  z okresem sprzed pandemii. Oczywiście chcemy chronić użytkowników naszych urządzeń, dlatego też wprowadziliśmy do oferty HP Wolf Security – nową generację zabezpieczeń. Bezpieczeństwo HP Wolf to przewaga konkurencyjna, której żadna inna firma nie może zaoferować. Polega na ochronie punktów końcowych – drukarek i komputerów – w zakresie tych miejsc, które najbardziej są narażone na ataki. Jesteśmy ekspertami z wieloletnim doświadczeniem i dlatego chcemy dzielić się wiedzą z partnerami. HP Amplify oferuje specjalne bonusy dla partnerów sprzedających nasze usługi i produkty bezpieczeństwa. Klient kupujący komputer lub drukarkę, szuka nowego elementu, technologii, a usługi bezpieczeństwa stanowią wartościowy dodatek.

Czy w najbliższym czasie  w programie  HP Amplify pojawią się jakieś nowe pozycje?

HP zamierza być najbardziej zrównoważona firmą IT na świecie. To jest nasze zobowiązanie i obietnica, której oczekują wszyscy użytkownicy produktów HP. Do 2030 roku planujemy osiągnąć neutralność węglową, zaś do 2040  roku zerową emisję gazów cieplarnianych w swoim łańcuchu dostaw. Nie zrealizujemy tych ambitnych celów bez udziału naszych partnerów. Dlatego  program partnerski został wzbogacony o HP Amplify Impact.  Ten element ma pomóc partnerom zmierzać w kierunku zrównoważonego rozwoju. Jak do tej pory HP Amplify Impact działa w kilku krajach, zaś na przełomie września i października będzie dostępny również w Polsce. Poza tym HP Amplify jest dostępny nie tylko dla partnerów komercyjnych, ale już na jesieni wdrożymy program dla kanału konsumenckiego, a potem dystrybutorów.