Zdaniem specjalisty

Michał Kulesza, Business Development Manager, Aten Michał Kulesza, Business Development Manager, Aten  

Przewagą rozwiązań sprzętowych jest elastyczność – przełącznika KVM po prostu „nie obchodzi” do czego jest podłączany. Aby zapewnić bezpieczeństwo i ciągłość działania rozwiązania, należy zadbać o redundancję w zasilaniu oraz łączach LAN, a także szyfrowanie połączeń oraz kompatybilność z serwerami uwierzytelniającymi. Warto także zwrócić uwagę na takie funkcje, jak możliwość jednoczesnej pracy wielu użytkowników w ramach jednego przełącznika oraz opcja podglądu wszystkich maszyn na jednym ekranie. Zdalne zarządzanie infrastrukturą to nie tylko przełączniki KVM, ale także serwery szeregowe czy inteligentne listwy PDU. Kompleksowe wdrożenie sprzętu wraz z oprogramowaniem DCIM daje pełny wgląd w firmowe środowisko IT.

  
Bogdan Lontkowski, dyrektor regionalny, Matrix42 Bogdan Lontkowski, dyrektor regionalny, Matrix42  

Oprogramowanie jest jednym z wielu typów zasobów, którymi firma powinna zarządzać. Ma przy tym kilka szczególnych cech, obejmujących zgodność z warunkami licencjonowania oraz specyficzne reguły licencyjne. Systemy SAM są niezbędne do zarządzania oprogramowaniem, eliminowania ryzyka kar po audytach zgodności oraz optymalizacji kosztów, uwzględniającej ciągle zmieniające się reguły licencjonowania. Ponieważ oprogramowanie jest wyjątkowo drogim składnikiem majątku IT, obserwujemy niezmiennie duże zainteresowanie rozwiązaniami SAM i to bez względu na to, jakiego typu aplikacji klienci używają. Wzrost zainteresowania modelem SaaS w naszym regionie dotyczy obecnie bardzo niewielkiej liczby rodzajów oprogramowania, więc nie jest to czynnik przedłużający żywot rozwiązań SAM, a jedynie jedna z dostępnych form ich użytkowania.

  
Przemysław Prochera, Business Development Manager – Data Center Solutions, Stovaris Przemysław Prochera, Business Development Manager – Data Center Solutions, Stovaris  

Powszechnie obserwowanym obecnie trendem w zarządzaniu infrastrukturą IT jest dążenie do ograniczania kosztów operacyjnych, przy jednoczesnym zaspokojeniu kompleksowych potrzeb klientów i zapewnieniu im ciągłości działania – zarówno jeśli chodzi o warstwę sprzętową posiadanej infrastruktury, jak i warstwę aplikacji. Dlatego specjaliści muszą wypracować strategiczne podejście do zarządzania infrastrukturą IT. W swoich działaniach są zobligowani do zagwarantowania odpowiednich czasów SLA, które wynikają z treści zawartych umów, dotyczących na przykład konkretnego wdrożenia u klienta. A wymagania, jakie są stawiane nowoczesnej infrastrukturze, to maksymalny czas pracy bez przestojów, stały dostęp oraz zabezpieczenia klasy korporacyjnej.