Tech Data w Polsce obsługuje ponad 7 tys. partnerów handlowych. Zgodnie ze specyfiką lokalnego rynku duża część to firmy z segmentu MŚP. Rolą dystrybutora jest wsparcie ich we współpracy z międzynarodowymi producentami. Na przykład z HP Inc., które kooperuje z Tech Datą na zasadzie autoryzowanej dystrybucji.

Z pomocą Tech Daty mniejsi partnerzy mogą prowadzić zarówno tradycyjną odsprzedaż produktów HP Inc., jak i oferować je odbiorcom końcowym w ramach projektów. W magazynach broadlinera znajduje się szeroki wybór urządzeń: od akcesoriów przez monitory, terminale, komputery stacjonarne, notebooki po stacje robocze i systemy druku. Asortyment urządzeń drukujących uzupełniają materiały eksploatacyjne HP Inc. Nie chodzi jednak wyłącznie o to, aby mniejsi partnerzy mogli bezproblemowo zaopatrzyć się w produkty amerykańskiego producenta. Współpraca z Tech Datą oznacza dla nich szereg korzyści.

Ceny specjalne

Kluczową korzyścią dla każdego biznesu są ceny specjalne. Resellerzy i integratorzy uzyskują do nich dostęp dzięki uczestnictwu w programie partnerskim producenta i regularnemu dokonywaniu zakupów w Tech Dacie. Ta, jako autoryzowany dystrybutor HP Inc., przekazuje producentowi wszelkie dane dotyczące sprzedaży poszczególnym firmom resellerskim.

Bezpieczeństwo

Może być ono rozumiane na wiele sposobów, odnosić się np. do dostaw, transakcji czy… ochrony przed podróbkami. W profesjonalnej współpracy biznesowej ten trzeci aspekt ma ogromną wagę. Resellerzy mogą być zawsze pewni, że w asortymencie autoryzowanego dystrybutora znajdują się wyłącznie oryginalne produkty. Jak duże ma to znaczenie, łatwo wytłumaczyć na przykładzie materiałów eksploatacyjnych. Nawet nieświadomy handel takim towarem naraża sprzedawcę na odpowiedzialność karną. Może być do niej pociągnięty także jego klient. Kolejnym aspektem bezpieczeństwa, który nabrał szczególnego znaczenia, gdy mowa o sprzedaży w kanale IT, jest uczciwość transakcji w odniesieniu do VAT. Kooperacja z Tech Datą gwarantuje, że partner nie stanie się nieświadomym uczestnikiem tzw. karuzeli VAT.

 

Zakupy produktów HP Inc. w Tech Data wiążą się z…

…bezpieczeństwem (tylko oryginalny  sprzęt),
…udziałem w programie premiowym i korzystaniem z promocji cenowych,
…uczestnictwem w szkoleniach,
…możliwością współpracy marketingowej z HP Inc.,
…dostępem do portalu HP Business Partner,
…możliwością wypożyczenia sprzętu demo dla klientów końcowych.

 

 

Promocje

Partnerzy nauczyli się już doceniać kierowane do nich działania marketingowe. Tech Data wraz z HP Inc. regularnie organizuje promocje produktowe i konkursy, których uczestnicy mogą wygrać nagrody rzeczowe, wycieczki, szkolenia, udział w wydarzeniach specjalnych. Za przykład niech posłuży konkurs „Dzika Polska – przyrodnicze wyprawy z Tech Data i HP”. Dotyczy całego asortymentu HP Inc. Partnerzy biorący w nim udział są nagradzani w dwóch kategoriach: za najwyższy obrót w danym okresie oraz za najwyższy wzrost obrotu. Konkurs zakończy się we wrześniu, a już w połowie października zwycięzcy pojadą na atrakcyjną trzydniową wyprawę w Bieszczady.

Wsparcie profesjonalistów

Partnerom MŚP potrzebne jest solidne wsparcie merytoryczne. Tech Data dysponuje zespołem specjalistów (zarówno w obrębie działu handlowego, jak i działów odpowiedzialnych za zarządzanie produktami), których zadaniem jest ich wspomaganie, zwłaszcza przy realizacji projektów. Dystrybutor współpracuje z działem handlowym HP Inc. oraz category managerami producenta. Pomaga partnerom w całym procesie: od przygotowania oferty dla klienta końcowego przez rejestrację projektu po uzyskanie ceny specjalnej. Tech Data zapewnia, że każdy reseller i integrator ma równe szanse na owocną współpracę z dystrybutorem, w tym taki sam dostęp do produktów i pomocy specjalistów.

 

Produt Managerowie w Tech Data odpowiedzialni za produkty HP Inc.:

– sprzęt komputerowy: Marta Łagoda-Michalska, marta.lagoda@techdata.pl
– drukarki: Aneta Sobecka, Aneta.Sobecka@techdata.com
– materiały eksploatacyjne: Grażyna Kabat, grazyna.kabat@techdata.pl