Profesjonalna archiwizacja poczty elektronicznej
Wysyłane wiadomości e-mail zawierają wiele cennych informacji, które warto archiwizować, np. w celu przedstawienia dowodów w ewentualnej sprawie sądowej.
Producentem jednego z najbardziej zaawansowanych i wszechstronnych systemów do archiwizacji poczty elektronicznej jest niemiecka firma MailStore Software. Jej rozwiązanie MailStore Server wykonuje kopię wszystkich wiadomości e-mail z serwera poczty elektronicznej i oprogramowania klienckiego na komputerach użytkowników. Do stworzonego w ten sposób archiwum mają dostęp uprawnieni pracownicy – za pomocą oprogramowania Microsoft Outlook, przeglądarki internetowej (MailStore Web Access) oraz z urządzeń mobilnych (tabletów lub smartfonów z systemami iOS, BlackBerry OS, Android oraz Windows Mobile). Dzięki temu w proces odzyskiwania wiadomości nie muszą już być angażowani administratorzy.
Archiwizacja za pomocą oprogramowania MailStore ułatwi wyeliminowanie takich zagrożeń jak utrata wiadomości e-mail z powodu błędów technicznych (uszkodzenia plików PST lub celowe usunięcie przez pracowników, np. zwolnionych z pracy). Serwer MailStore pomaga firmom sprostać rosnącej liczbie przepisów dotyczących przechowywania poczty elektronicznej (eDiscovery) i innych aktów prawnych.
Podczas archiwizowania wiadomości pocztowe poddaje się procesowi deduplikacji, dzięki czemu eliminowane są powtarzające się w nich załączniki. W efekcie zdecydowanie zmniejsza się baza danych zawierająca e-maile i znacznie przyspiesza proces przeszukiwania. MailStore Server zapewnia także zmniejszenie kosztów przechowywania wiadomości i tworzenia ich kopii zapasowych (oraz ewentualnego przywracania po wystąpieniu awarii), gdyż jego wdrożenie pozwala uniknąć rozbudowy serwerów e-mail, gdy ich moc obliczeniowa przestaje wystarczać.
Krzysztof Konieczny
prezes zarządu Sun Capital
Firmy zainteresowane wdrażaniem oprogramowania MailStore zapraszamy do współpracy. Jako wyłączny dystrybutor gwarantujemy pomoc w obsłudze zapytań klientów i pierwszych wdrożeniach. Resellerzy zainteresowani tym rozwiązaniem mogą pobrać ze strony producenta wersję testową serwera MailStore lub bezpłatną wersję do archiwizacji jednej skrzynki pocztowej – do prywatnego użytku.
Bezpieczeństwo i elastyczna obsługa
Oprogramowanie MailStore Server współpracuje z większością standardowych serwerów pocztowych, klientów poczty elektronicznej i chmurowych skrzynek pocztowych. Strategia tego procesu może być dostosowywana do konkretnych potrzeb firmy. Archiwizacji mogą podlegać wszystkie wiadomości – zarówno odbierane, jak i wysyłane. Po skopiowaniu mogą być usunięte ze skrzynek pocztowych, zgodnie z przyjętymi ustawieniami. Jedna instancja MailStore Servera zapewnia ochronę danych z ponad tysiąca skrzynek pocztowych. Wszystkie wiadomości są przechowywane w zaszyfrowanej postaci, co chroni je przez ewentualnym zafałszowaniem i zmianą treści.
Użytkownik uzyskujący dostęp do archiwum może przeszukiwać zarówno pliki, jak i załączniki lub korzystać z oryginalnej struktury folderów. Wiadomości mogą być przywrócone do podstawowego środowiska jednym kliknięciem bądź po prostu otworzone w celu udzielenia odpowiedzi lub przekazania innemu odbiorcy.
Licencje ze wsparciem
Licencje MailStore Server sprzedawane są per użytkownik – pracownik, którego poczta ma być archiwizowana. Jedna paczka zawiera pięć licencji wraz z pakietem rocznego wsparcia technicznego. Możliwe jest przypisanie kilku skrzynek do jednego użytkownika, ale w większości przypadków liczba licencji jest równa liczbie pracowników wysyłających i otrzymujących wiadomości.
W przedsiębiorstwach, w których jest duża fluktuacja kadr, istnieje możliwość przenoszenia licencji z byłych pracowników na ich następców. Nie powoduje to jednak usunięcia już stworzonego archiwum, po prostu nie będzie ono dalej uzupełniane, a dla nowego pracownika zostanie stworzone nowe.
Oprogramowanie MailStore Server oferowane jest w dwóch wersjach – Standard oraz Premium, które różnią się wyłącznie rodzajem wsparcia technicznego. W wersji Premium zapytania użytkowników traktowane są priorytetowo, można również korzystać z pomocy technicznej przez telefon (w wersji Standard wsparcie techniczne udzielane jest tylko drogą e-mailową).
Więcej informacji na stronie producenta (www.mailstore.com) oraz dystrybutora (mailstore.suncapital.pl).
Artykuł powstał we współpracy z firmami MailStore Software oraz Sun Capital.
Podobne artykuły
Wirtualne technologie, realne pieniądze
Analitycy i przedsiębiorcy z segmentu VR/AR przewidują szybki wzrost rynku wirtualnych technologii w zastosowaniach konsumenckich i biznesowych. Takie rozwiązania pojawiły się już w kanale sprzedaży IT.
BackupAssist chroni użytkowników Windows
Korzystając z narzędzia BackupAssist, można za pomocą intuicyjnych funkcji zrealizować dowolną strategię backupową dla najbardziej wymagającego klienta, używającego komputerów i serwerów z oprogramowaniem Microsoftu.
GFI – płać raz i bierz co chcesz
W kwietniu br. firma GFI Software wprowadziła nowy rodzaj licencjonowania – GFI Unlimited. Po wniesieniu jednej abonamentowej opłaty w wysokości 99 zł rocznie możliwe jest korzystanie z dowolnej liczby aplikacji marki GFI oraz Kerio.