Nowy,
ujednolicony program skupiający partnerów EMC będzie funkcjonował pod nazwą
Business Partner Program. Philippe Fosse, wiceprezes EMC ds. współpracy
z partnerami handlowymi w regionie EMEA, powiedział nam, że
podstawowym założeniem przy wprowadzaniu zmian było połączenie wszystkich
funkcjonujących dotychczas programów partnerskich w jeden
– z prostszymi zasadami oraz bardziej przewidywalnymi sposobami
wynagradzania partnerów za zrealizowane transakcje.

– Tworząc nowy program, deklarujemy wsparcie dla firm,
które chcą aktywnie współpracować ze swoimi klientami w zakresie
dostosowania ich działalności do nowych trendów, takich jak sieci
społecznościowe, mobilność, chmura czy Big Data
– dodał Philippe Fosse.

W ramach BPP partnerzy mogą wybierać spośród 15 obszarów
technologicznych, które są najbardziej spójne z przyjętą przez nich
strategią funkcjonowania na rynku. Partnerzy, którzy zyskają punkty za
zrealizowane kontrakty w ramach jednego obszaru, będą mogli na
preferencyjnych warunkach przeznaczyć je na inwestycję związaną z edukacją
i certyfikacją w celu rozpoczęcia działalności w kolejnym
obszarze. Nowy program partnerski obejmuje także partnerów firm córek
należących do EMC (VMware, Pivotal, RSA i VCE), promując przeprowadzanie
transakcji, w ramach których wykorzystane zostały rozwiązania zarówno EMC,
jak też pozostałych przedsiębiorstw. Kolejną ważną zmianą jest wprowadzona
przez producenta możliwość odsprzedaży świadczonych przez EMC usług
konsultacyjnych.

Według deklaracji przedstawicieli firmy w najbliższym
czasie zostanie przygotowanych kilka nowych rozwiązań, które mają ułatwić
partnerom sprzedaż, a także budowanie własnych systemów i usług
w obszarze bezpieczeństwa, chmur obliczeniowych i Big Data. Partnerzy
wspólnie z EMC będą mogli tworzyć własne centra demonstracyjne (Solution
Centers) ułatwiające edukację klientów w zakresie zbudowanej oferty. Nowe
propozycje zostały przygotowane także dla firm, które chcą odsprzedawać usługi
związane z chmurami obliczeniowymi. W ramach programu Cloud Partner
Connect EMC „łączy” swoich resellerów z firmami o statusie Cloud
Service Provider, dzięki czemu mogą one wprowadzić do oferty pod własną marką
(white label) usługi chmur prywatnych, publicznych i hybrydowych.

Okres przejściowy dla nowego programu partnerskiego potrwa
od lipca do grudnia 2014 r. W tym czasie partnerzy będą musieli
wskazać obszary, w których chcą dokonywać sprzedaży i przeprowadzić ewentualny
proces certyfikacyjny.

Podczas konferencji EMC
World 2014 producent tradycyjnie zaprezentował szereg nowości, m.in. hybrydową
macierz dyskową VNXe 3200, przystosowaną do współpracy z dyskami HDD
i SSD, oraz system do backupu i archiwizacji dla małych firm EMC Data
Domain DD2200. Po raz pierwszy pokazano też urządzenie ułatwiające budowanie środowiska
pamięci masowych w chmurze – EMC Elastic Cloud Storage, które
w 2013 r. zostało zapowiedziane pod nazwą kodową Project Nile.

Philippe Fosse

wiceprezes EMC ds. współpracy z partnerami handlowymi w
regionie EMEA

W ramach nowego programu partnerskiego EMC dajemy szansę na
zarobek także firmom, które przeprowadzają transakcje na niewielkie kwoty. Aby
uzyskać dodatkowe rabaty, nie trzeba już koniecznie osiągać pewnego założonego
pułapu. Zdefiniowane przez nas progi pozostają, ale są tylko punktem
odniesienia do zwiększenia poziomu rabatowania względem podstawowych stawek.