Efektywna komunikacja marketingowa
Do końca roku w punktach sprzedaży czeskiej sieci GECO zostanie zainstalowanych ponad 230 profesjonalnych monitorów Panasonic. O rozbudowie systemu komunikacji wizualnej, który obecnie tworzy 236 ekranów Panasonic, przesądziła bardzo wysoka efektywność wykorzystywanego rozwiązania oraz jego bezproblemowa obsługa.
Do sieci GECO,
zajmującej się głównie dystrybucją prasy oraz wyrobów tytoniowych, należy ponad
250 sklepów, zlokalizowanych w 95 miastach Czech. Z tego potencjału
chętnie korzystają partnerzy handlowi GECO, reklamując swoje produkty
w punktach sprzedaży.
Zintegrowany system
Przed rozpoczęciem
współpracy z firmą Panasonic GECO stosowało m.in. konfigurowane ręcznie
analogowe ekrany CLV (Citilight) i tradycyjne stojaki na materiały promocyjne,
które wymagały dodatkowych nakładów pracy. To skłoniło sprzedawcę do zmiany
sposobu komunikacji i połączenia wszystkich rodzajów reklam w jeden
system, który ułatwił zarządzanie kampaniami. Do współpracy zaproszono firmę
Glance Media, której zadaniem było zaprojektowanie nowego rozwiązania tak, by
zostało połączone z bazą serwerów w GECO.
Przy wyborze monitorów
kluczową rolę odgrywały możliwości zdalnego zarządzania nimi oraz diagnostyki,
które są w stanie zapewnić szybką realizację projektu. Całe wdrożenie
przeprowadzono w zaledwie miesiąc i od września 2012 r. sieć
GECO rozpoczęła korzystanie z paneli Panasonic.
– Firma GECO potrzebowała
stabilnego i skutecznego systemu, a my poleciliśmy wypróbowane
i sprawdzone urządzenia Panasonic. Monitory tej marki pomogły nam pozyskać
zaufanie klienta, co jest dla nas najważniejsze – mówi Ondřej
Kreidl, dyrektor generalny spółki Glance Media.
Niższe koszty, wyższa efektywność
Po dwóch latach od wdrożenia cyfrowego systemu komunikacji
GECO obserwuje wymierne korzyści: ma chociażby możliwość natychmiastowego
reagowania na nowe potrzeby i trendy.
Wyświetlane treści mogą być różne dla każdego monitora i dopasowane do potrzeb
konkretnego salonu. Zminimalizowano też obciążenie pracą, gdyż cały system jest
administrowany zdalnie. W efekcie firma zanotowała 47-proc. wzrost liczby
realizowanych kampanii reklamowych, co znacząco wpłynęło na jej przychody.
Dodatkowo profesjonalne monitory Panasonic zapewniają monitorowanie systemu oraz autodiagnostykę, co
skraca czas i zmniejsza wydatki związane z ich konserwacją.
W ujęciu rocznym ogólne koszty na akcje reklamowe zmniejszyły się
o 12 proc., zaś te związane z serwisowaniem monitorów aż
o 70 proc. O sprawności rozwiązania świadczy natomiast fakt, że
w trakcie przeszło dwóch lat użytkowania zaledwie dwa z 236 ekranów
zostały uszkodzone. Tym samym efektywność systemu osiągnęła 99,2 proc.,
uwzględniając planowane przestoje związane z jego konserwacją lub
remontami w sklepach.
Elastyczna rozbudowa
Obecnie
sieć GECO modernizuje kolejne punkty sprzedaży i w bieżącym roku
liczba ekranów Panasonic połączonych z centralnym systemem przekroczy 470.
Firma planuje instalację 65-calowych monitorów (modele TH-65LFE7
i TH-65LFE8). Urządzenia te, wyposażone w podświetlenie LED,
zapewniają obraz Full HD oraz jasność 350 cd/m2. Tryb pracy Eco umożliwia obniżenie poboru energii.
Konstrukcję modeli wyróżnia cienka ramka, dzięki której monitory sprawiają
wrażenie wtapiających się w otoczenie, a sam obraz zyskuje na
wizualnej atrakcyjności. Do tego wszystkiego mają stosunkowo niewysoką cenę.
– Gdy rozpoczynaliśmy projekt,
musieliśmy powiedzieć: wierzymy, że przyniesie określone korzyści. Teraz możemy
z dumą powiedzieć, że wiemy to na pewno! Co ważne, jesteśmy w stanie
elastycznie reagować na zmieniające się potrzeby i wymagania klienta –
podsumowuje Ondřej Kreidl.
Podobne artykuły
Rugged wytrzyma nawet gorszą koniunkturę
Polscy dostawcy wzmacnianych urządzeń mobilnych w minionym roku notowali dwucyfrowe wzrosty sprzedaży. Co ważne, ten rok również zapowiada się dobrze.
Biznes pod okiem kamer
Rynek monitoringu wizyjnego z roku na rok staje się ciekawszy. Dzieje się tak za sprawą nowinek technologicznych, które z jednej strony stwarzają nowe szanse biznesowe, a z drugiej budzą wiele kontrowersji.
BlueGlacier: sposób na nowoczesne archiwum
Oferowane przez QNAP serwery NAS mogą służyć nie tylko do przechowywania przetwarzanych na bieżąco danych i ich backupu. Dzięki współpracy specjalistów tajwańskiej firmy z ekspertami Panasonica powstało inteligentne rozwiązanie BlueGlacier Tiering Archive Storage przeznaczone do długotrwałej archiwizacji cyfrowych danych z wykorzystaniem płyt optycznych.