UOKiK: Avans ograniczył prawa konsumentów
W trakcie postępowania w sprawie stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów UOKiK dopatrzył się nieprawidłowych zapisów w regulaminie e-sklepu Avans.pl. Spółka uniknęła jednak kary.
Urząd zakwestionował zapis w regulaminie e-sklepu Avansu, który zastrzegał, że konsument, który składa reklamacje może żądać w pierwszej kolejności wyłącznie naprawy towaru. Tymczasem zgodnie z prawem klient może wybrać między wymianą produktu na nowy a jego naprawą – informuje UOKiK. Prezes urzędu uznała, że wprowadzając wspomnianą zasadę Avans ograniczył prawa konsumentów.
UOKiK znalazł również w regulaminie Avans.pl niedozwolone postanowienie: „Sklep internetowy zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. O każdej zmianie Regulaminu zarejestrowani Klienci zostaną powiadomieniu drogą mailową z prawem wypowiedzenia umowy w terminie 14 dni. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie z upływem terminu wypowiedzenia.” Według UOKiK taki zapis może stanowić naruszenie art. 24 ust. 1 i 2 pkt 1 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów.
Avans zobowiązał się do zmiany regulaminu, dlatego uniknął kary finansowej. Spółka w ciągu 2 miesięcy od uprawomocnienia się decyzji ma przekazać UOKiK sprawozdanie z realizacji zobowiązania.
Ostrzej UOKiK potraktował Deichmann-Obuwie – za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów firma ma zapłacić karę w wysokości prawie 289 tys. zł. Przedsiębiorca odwołał się do sądu.
Podobne aktualności
31 mln zł kary dla Amazona od UOKiK
Prezes UOKiK nałożył karę na Amazona za wprowadzanie konsumentów w błąd. Nieprawdziwe informacje o dostępności produktów i terminach dostaw – to kwestionowane praktyki.
Zarzuty UOKiK wobec Vectry
Operator podwyższał klientom opłaty abonamentowe powołując się na wskaźnik inflacji.
Dahua odwoła się od decyzji UOKiK
"Nie zgadzamy się z oceną postępowania" - oświadczyła spółka.