Zmieniła się szata graficzna, sposób prezentacji i listy ofert, układ kategorii, wyszukiwarka. Według Allegro teraz użytkownik może łatwiej znaleźć interesujące produkty, są one lepiej eksponowane. Serwis stał się bardziej obrazkowy. Nowością są duże zdjęcia na białym tle. Produkt ma być dobrze widoczny, by kupujący mógł go dokładnie obejrzeć. Parametry przedmiotów umieszczono po lewej stronie. Do wyboru są 3 rodzaje widoku oferty pod względem wielkości zdjęć oraz 3 długości listy z różną ilością wyświetlanych pozycji.

Cały asortyment został podzielony na 10 dużych działów (jednym z nich jest Elektronika), wśród których pojawił się jeden nowy – Strefa okazji (produkty w promocyjnych cenach). Wyszukiwarka została umieszczona w centralnym miejscu na górze strony. Użytkownicy Google Chrome mogą skorzystać z opcji wyszukiwania głosowego. Kupowanie ma być tak proste jak w sklepie – proces ograniczono do kilku kroków: wybór produktów, umieszczenie w koszyku, wybór sposobu płatności i dostawy, kliknięcie w „kup teraz!”.

– Dla naszych partnerów, czyli osób czy firm handlujących w serwisie te zmiany oznaczają lepszą prezentację ich ofert, a w efekcie więcej transakcji. Zapewniam, że warto rozwijać swój biznes w oparciu o współpracę z Allegro – przekonuje Łukasz Nowak, dyrektor produktów platform transakcyjnych w Grupie Allegro.

Połowę ofert w serwisie (liczonych na 1 użytkownika, których jest 15,5 mln) wystawiają firmy. Według Katarzyny Kuśnierskiej, dyrektor zarządzającej Allegro, kiedyś takie kategorie jak komputery, elektronika i inne produkty, których oferty można łatwo porównać, były w czołówce zainteresowania. Teraz jednak zyskują na popularności np. odzież, obuwie, produkty dla dzieci. Jej zdaniem analogiczne zjawisko występuje w światowym e-commerce. Menedżerka zapewniła w rozmowie z agencją Newseria, że nie są przewidywane zmiany prowizji i opłat: – Sprzedawcy mogą spać spokojnie.

Łukasz Nowak wskazał na trzy istotne trendy na rynku e-commerce, które wpłynęły i będą wpływać na zmiany na Allegro. Jednym z nich jest wielokanałowość sprzedaży – przedsiębiorcy, którzy dotąd handlowali tylko w placówkach stacjonarnych, biorą się za e-handel. Kolejną jest wzrost znaczenia platform mobilnych – w przyszłości coraz więcej użytkowników będzie robić zakupy z pomocą tabletów i smartfonów, a Allegro zamierza nadal dostosowywać serwis do tego  zjawiska. Obecnie – według Łukasza Nowaka – 2,8 proc. obrotów Allegro (dane z lutego) generują zakupy poprzez platformy mobilne (w styczniu – 2,48 proc.). Kolejnym trendem na rynku e-commerce jest obrazkowość – strona graficzna, duże zdjęcia i ilustracje mają coraz większe znaczenie dla użytkowników.
 
Według informacji serwisu na Allegro średnio w miesiącu dostępnych jest ponad 32,5 mln ofert. Co minutę odnotowuje się średnio 380 transakcji.

Prezentację nowego Allegro można obejrzeć tutaj.