W marcu i na początku kwietnia br. ratalna sprzedaż laptopów zwiększyła się o 825 proc. wobec analogicznego okresu ub.r., a notebooków – o 556 proc. – poinformował Santander Consumer Bank. Notebooki to tutaj komputery przenośne z ekranem mniejszym niż ok. 13 cali. W przypadku smartfonów wzrost wyniósł 133 proc., a telewizorów – 155 proc. Klienci znacznie częściej decydowali się także na zakupy na raty konsol do gier oraz sprzętu AGD.

Znacznie większe zainteresowanie elektroniką jest związane z masowym przejściem na pracę i naukę w domu w minionych tygodniach.

Według Contextu sprzedaż komputerów przenośnych w polskiej dystrybucji w marcu br. wzrosła o 19 proc. w ujęciu wartościowym. Z prognozy IDC dla europejskiego rynku urządzeń komputerowych wynika natomiast, że w kolejnych kwartałach można spodziewać się spadku sprzedaży wobec ub.r.