Samsung: mysz sterowana wzrokiem
Mysz Eyecan+ umożliwia niepełnosprawnym pisanie, edycję tekstów i przeglądanie Internetu odczytując ruchy oka.
Eyecan+ to przenośne urządzenie w kształcie skrzynki umieszczanej pod monitorem. Bezprzewodowo rejestruje ruchy gałki ocznej użytkownika i przetwarza je na ruchy kursora na ekranie. Aby posługiwać się myszą, nie są potrzebne dodatkowe przedmioty, jak np. okulary. Użytkownik musi znajdować się w odległości od 60 do 70 cm od ekranu. Kalibracja jest konieczna tylko przy pierwszym użyciu, ponieważ urządzenie zapamiętuje charakterystyczne cechy oczu każdego użytkownika. Czułość myszy można regulować na etapie kalibracji lub w trakcie jej użytkowania.
Po kalibracji na monitorze pojawia się interfejs użytkownika z 18 poleceniami w prostokątnym lub kołowym menu (do wyboru). Oba menu mogą być przez cały czas wyświetlane na ekranie. Wszystkie 18 poleceń można uruchamiać ruchem oka i mrugnięciem – wystarczy spojrzeć na odpowiednią ikonę i mrugnąć jeden raz. Dostępne polecenia to między innymi: „kopiuj”, „wklej”, „wybierz wszystko”, „przeciągnij i upuść”, „przewiń” oraz „zbliż”. Można także tworzyć dodatkowe polecenia odpowiadające kombinacjom klawiszy – np. „zamknij program” (Alt+F4) czy „drukuj” (Ctrl+P).
Samsung zaprezentował swoją pierwszą mysz wzrokową w marcu 2012 r. W porównaniu z poprzednią wersją udoskonalono czułość kalibracji oraz opcje.
Producent zapowiedział, że wyprodukuje ograniczoną liczbę egzemplarzy urządzenia i przekaże je organizacjom charytatywnym. Nie wprowadzi myszy do sprzedaży komercyjnej. Technologia, jak i konstrukcja Eyecan+ zostaną natomiast upublicznione i udostępnione firmom i instytucjom, które chciałyby wprowadzić mysz sterowaną wzrokiem na rynek.
Podobne aktualności
Samsung 10-krotnie zwiększył zysk
Poprawa koniunktury na rynku DRAM i NAND podbiła zyski koncernu.
Gala CRN: tworzymy historię!
Po raz pierwszy w historii mieliśmy zaszczyt uhonorować Ambasadorów Kodeksu Dobrych Praktyk Partnerskich Branży IT, uroczyście wręczyć Certyfikaty Channel Master 2024 oraz gościć Larry’ego Walsha, założyciela Channelnomics – zasłużonej amerykańskiej agencji badawczej zajmującej się globalnym kanałem sprzedaży IT.