Samsung liderem, 150 proc. wzrostu Lenovo
Niedostateczna podaż notebooków i wzrost ich cen skłaniają konsumentów do zainteresowania tabletami.
Zamówienia w edukacji odgrywają coraz ważniejszą rolę na rynku tabletów – wynika z danych.
Sprzedaż tabletów w regionie EMEA wzrosła o 11,7 proc. w IV kw. 2020 r., do 14,6 mln szt. – według IDC. To głównie zasługa popytu konsumenckiego (+14,2 proc.), który odpowiada za ok. 77 proc. rynku. Jednak sektor edukacji zanotował najwyższy w historii wolumen – 1,1 mln szt. (ok. 7,5 proc. udziału w rynku).
W Europie Środkowej i Wschodniej poprawa wyniosła aż 32,3 proc. w stosunku do IV kw. 2019 r.
„Niedostateczna podaż oraz wzrost cen notebooków skłaniają konsumentów do skupienia się na tabletach” – wyjaśnia Nikolina Jurisic, manager IDC. Ponadto w regionie widoczne jest zapotrzebowania na sprzęt w związku z projektami w edukacji.
Samsung okazał się liderem na rynku tabletów w regionie EMEA, głównie dzięki projektom w edukacji w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.
Apple zajmuje drugie miejsce, gdyż ta marka często jest ulubioną opcją zakupu sprzętu w edukacji w najbardziej rozwiniętych gospodarkach.
Lenovo utrzymało trzecie miejsce dzięki przystępnej cenowo ofercie, przez co tablety producenta są poszukiwane zarówno przez konsumentów jak i w edukacji, która jest głównym czynnikiem wzrostu sprzedaży tej marki.
Huawei utrzymało pozycję w regionalnej czołówce w efekcie większej sprzedaży na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
Microsoft skorzystał na popularności urządzeń Surface w przedsiębiorstwach i wśród wymagających konsumentów, zajmując piąte miejsce w regionie.
Dostawy tabletów w regionie EMEA w IV kw. 2020 r.
Podobne aktualności
Sprzedaż w dystrybucji IT w USA ponownie w dół
Oprogramowanie sprzedaje się lepiej, sieciówka wraca do normy, rynek PC wychodzi z dołka.
Umowy na usługi zarządzane IT i biznesowe przebiły 100 mld dol.
Będą rosły wydatki firm na usługi zarządzane, zwłaszcza obejmujące chmurę i sztuczną inteligencję - według prognozy.