S4E: są wreszcie dane za 2021 r. Audyt poprawił wynik
Wynik VAD-a za lata 2019 - 2021 poprawił się w efekcie trwającego przez kilka miesięcy audytu - informuje spółka.
Na żądanie audytora zmienił się sposób prezentacji przychodów i marży.
Przychody S4E wzrosły w 2021 r. o 68 proc. r/r, do 248,3 mln zł. Spółka osiągnęła 4,1 mln zł zysku netto po stracie w 2020 r. – według wstępnych danych.
Na te liczby trzeba było długo czekać. Raport za 2021 r. miał się ukazać w marcu br. Jednak publikację wstrzymano w związku z trwającym badaniem sprawozdania finansowego przez biegłego rewidenta, KPMG Audyt.
Jak wcześniej informowano, audytor analizował przychody ze sprzedaży usług świadczonych przez S4E oraz producenta.
Według KPMG Audyt przychody i marża z usług świadczonych we współudziale producenta powinny być rozliczane w okresie świadczenia usługi, a nie tak jak dotychczas w okresie wystawienia faktury – komunikował dystrybutor.
Efekt audytu: 360 tys. zł więcej
Na żądanie audytora zmienił się sposób prezentacji przychodów i marży. W jej efekcie wynik finansowy spółki za okres analizowany przez audytora okres tj. od 1 stycznia 2019 r. do 31 grudnia 2021 r., poprawił się łącznie o 360 tys. zł – podaje zarząd.
Wybrane wstępne dane finansowe S4E za 2021 r.
Nie powinno już być znaczących zmian
Jak informuje zarząd S4E, prezentowane dane finansowe są wynikiem uzgodnień ostatecznych korekt z biegłym rewidentem. Nie powinny już ulec istotnym zmianom. Spółka ma poinformować o nowym terminie publikacji raportu rocznego za 2021 r.
Zarząd S4E wyjaśnia, że opóźnienie publikacji raportu rocznego za 2021 r. było spowodowane zbyt późnym żądaniem przez biegłego rewident dodatkowych informacji. Ich opracowanie i przygotowanie przez spółkę było bardzo czasochłonne – twierdzi.
Jednocześnie S4E zapewnia, że dotąd KPMG Audyt nigdy nie miał zastrzeżeń co do prawidłowości ujęcia przychodów (bada sprawozdania finansowe spółki od 2018 r.).
Podobne aktualności
S4E: 453 mln zł sprzedaży, 8 mln zł zysku w 2023 r.
VAD z Grupy Also zakończył rok 2023 dwucyfrowym wzrostem sprzedaży i zysku.
S4E przyspieszył wzrost sprzedaży do 53 proc.
Produkty trzech marek znacząco przyczyniły się do lepszego wyniku.