S4E: 453 mln zł sprzedaży, 8 mln zł zysku w 2023 r.
VAD z Grupy Also zakończył rok 2023 dwucyfrowym wzrostem sprzedaży i zysku.
VAD specjalizujący się w dystrybucji z wartością dodaną w segmencie pamięci masowych, ok. 30 proc. marży osiąga na usługach.
Przychody S4E w 2023 r. zwiększyły się o ponad 85 mln zł, tj. o 23,3 proc. wobec 2022 r., do 453,4 mln zł.
Zysk brutto na sprzedaży wzrósł o 4,4 mln zł, tj. o 16,3 proc., 31,6 mln zł.
Oznacza to jednak niższą marżę r/r: 7 proc. w 2023 r. wobec 7,4 proc. w 2022 r.
Wynik EBITDA wyniósł 12,9 mln zł i był o 3,6 mln zł wyższy niż w 2022 r.
Zysk netto wzrósł do 8 mln zł (+33 proc. r/r).
Wzrost przychodów wyhamował w IV kwartale
Warto natomiast zauważyć, że w porównaniu z bilansem z poprzednich kwartałów ub.r., po silnych wzrostach sprzedaży w 3 kwartałach 2023 r. (w tym +53 proc. r/r w III kw. 2023 r.) dynamika obrotów w IV kw. 2023 r. wyraźnie się zmniejszyła.
Przychody S4E w IV kw. 2023 r. okazały się nieco niższe niż przed rokiem i wyniosły 161,6 mln zł wobec 163 mln zł w IV kw. 2022 r. Zysk netto wzrósł natomiast znacznie, do 2,37 mln zł z 1,3 mln zł (+84 proc.).
Dużo większa sprzedaż Della
S4E koncentruje się na sprzedaży rozwiązań Dell Technologies (ISG), Huawei EBG, Commvault, Hitachi Vantara, Nutanix oraz Quantum. To główne motory napędowe biznesu VAD-a.
Według zarządu w 2023 r. dystrybutor wyraźnie zwiększył sprzedaż rozwiązań Della. Jak zapewniono, S4E jest największym dostawcą usług profesjonalnych, w tym szkoleń i serwisów dla Huawei EBG oraz Commvault w Polsce.
Za ponad 30 proc. marży S4E odpowiadają usługi Professional Services. Zespół inżynierów dystrybutora świadczy usługi edukacyjne, konsultacyjne, wdrożeniowe i serwisowe dla partnerów i ich klientów.
S4E jest od 2019 r. częścią Grupy Also. „To daje naszemu zespołowi dostęp do międzynarodowego doświadczenia i silnego zaplecza ekonomicznego” – zapewnia zarząd. Grupa Also opiera swoją działalność na trzech filarach: Supply, Solutions i Services. S4E wspiera działania grupy w drugim i trzecim filarze (VAD i usługi).
Warto dodać, że pomimo działalności w ramach międzynarodowej grupy, S4E niezmiennie koncentruje się na rynku krajowym, gdzie osiąga ponad 99 proc. przychodów – wg danych za 2022 r. i 2023 r.
Podobne aktualności
S4E przyspieszył wzrost sprzedaży do 53 proc.
Produkty trzech marek znacząco przyczyniły się do lepszego wyniku.
S4E: sprzedaż w górę, zysk mocno w dół
Przy wzroście sprzedaży o 37 proc. wyższe koszty zmniejszyły rentowność VAD-a.