Ruszył nowy marketplace dla przedsiębiorców
Duża firma weszła na rynek.
MŚP robią 33 proc. zakupów przez internet, ale w przyszłości będzie to zdecydowanie więcej – wynika z badania.
EFL, będący częścią Grupy Credit Agricole, uruchomił marketplace B2B dla przedsiębiorców pod nazwą Vendora.pl.
Na początek na stronie będzie dostępny sprzęt IT i telefony, artykuły z kategorii elektromobilności (np. elektryczne rowery, hulajnogi) i produkty „green i eko”. W kolejnych tygodniach mają dołączyć maszyny i urządzenia. Produkty będzie można kupić lub leasingować. Kolejni dostawcy mogą dołączać do platformy.
Jak twierdzi EFL, marketplace został stworzony z myślą o młodym pokoleniu przedsiębiorców, którzy chcą załatwiać sprawy szybko i zdalnie.
Według raportu EFL „Cyfrowa rewolucja na rynku leasingu. Pod lupą” z początku 2022 r., mikro, małe i średnie firmy robią średnio 33 proc. zakupów przez internet, ale w przyszłości będzie to zdecydowanie więcej. Otóż 46 proc. szacuje, że udział produktów kupowanych online na potrzeby firmy wzrośnie nawet o połowę w ciągu 5 lat.
Wojciech Przybył, członek zarządu EFL, zapewnia, że sami przedsiębiorcy zgłaszają potrzebę zakupu sprzętu IT z leasingiem i firma chce tę niszę zagospodarować.
EFL (Europejski Fundusz Leasingowy) jest jedną z największych firm leasingowych w Polsce. W 2022 r. leasingiem i pożyczką sfinansował aktywa o łącznej wartości blisko 8,7 mld zł, co oznacza wzrost o 7 proc. r/r.
Podobne aktualności
Platformy będą raportować skarbówce o e-sprzedawcach po 1 lipca 2024 r.
Rząd przyjął projekt ustawy. KAS chce wyłowić sprzedawców unikających opodatkowania.
Co piąta firma w Polsce nie ma systemu do automatyzacji zakupów
Dla 73 proc. firm najważniejsza przy wyborze systemu zakupowego B2B jest łatwość integracji i wdrożenia.