Według Frost & Sullivan wykorzystywanie smartfonów i laptopów przez duże firmy jest powszechne. Prawie trzy czwarte z nich kupuje swoim pracownikom służbowe laptopy (74 proc.) i smartfony (71 proc.). Tablety funduje natomiast niespełna połowa (47 proc.). Jednak zdaniem analityków urządzenia tego typu będą zyskiwać na popularności w ciągu najbliższych 3 lat, ponieważ wiele bardziej wymagających aplikacji mobilnych będzie przenoszonych na tablety.

Z analizy Frost & Sullivan wynika, że do 2016 r. wykorzystanie smartfonów spadnie z obecnych 66 do 58 proc., natomiast tabletów wzrośnie z 49 do 56 proc.

Według firmy doradczej blisko 60 proc. organizacji dopuszcza podłączanie prywatnych urządzeń do korporacyjnej sieci. Jednak tylko czterech spośród dziesięciu menedżerów IT potwierdza, że w ich firmach obowiązują formalne reguły BYOD („przynieś własne urządzenie do pracy”). Częściej są to duże przedsiębiorstwa (58 proc.) niż małe (20 proc.).

Firmy najczęściej wybierają sprzęt mobilny z systemem Android (56 proc.). Na kolejnych miejscach plasują się iOS (41 proc.), Windows Mobile (30 proc.) i BlackBerry (28 proc.).