Rola tabletów w firmach wzrośnie
Tablety mogą wypełnić lukę między laptopami a smartfonami – wynika z analizy firmy doradczej Frost & Sullivan.
Według Frost & Sullivan wykorzystywanie smartfonów i laptopów przez duże firmy jest powszechne. Prawie trzy czwarte z nich kupuje swoim pracownikom służbowe laptopy (74 proc.) i smartfony (71 proc.). Tablety funduje natomiast niespełna połowa (47 proc.). Jednak zdaniem analityków urządzenia tego typu będą zyskiwać na popularności w ciągu najbliższych 3 lat, ponieważ wiele bardziej wymagających aplikacji mobilnych będzie przenoszonych na tablety.
Z analizy Frost & Sullivan wynika, że do 2016 r. wykorzystanie smartfonów spadnie z obecnych 66 do 58 proc., natomiast tabletów wzrośnie z 49 do 56 proc.
Według firmy doradczej blisko 60 proc. organizacji dopuszcza podłączanie prywatnych urządzeń do korporacyjnej sieci. Jednak tylko czterech spośród dziesięciu menedżerów IT potwierdza, że w ich firmach obowiązują formalne reguły BYOD („przynieś własne urządzenie do pracy”). Częściej są to duże przedsiębiorstwa (58 proc.) niż małe (20 proc.).
Firmy najczęściej wybierają sprzęt mobilny z systemem Android (56 proc.). Na kolejnych miejscach plasują się iOS (41 proc.), Windows Mobile (30 proc.) i BlackBerry (28 proc.).
Podobne aktualności
Tablety: liderzy rynku na minusie, rosną chińskie marki
Widać oznaki ożywienia na rynku. „Prawdziwe zyski przyjdą w kolejnym cyklu odświeżenia" - twierdzi ekspert.
Smartfony: silny wzrost po 10 trudnych kwartałach
"Poszukiwanie możliwości komercjalizacji fali generatywnej sztucznej inteligencji pozostaje kluczowe dla wszystkich graczy w ekosystemie urządzeń” - twierdzi ekspert.
Dostawy smartfonów GenAI wzrosną czterokrotnie do 2027 r.
Sztuczna inteligencja stanie się niezbędną funkcją w smartfonach ze średniej i wyższej półki od 2025 r. - według prognozy.