’Rada nadzorcza zdecydowała się na powierzenie zarządzania spółką wykwalifikowanemu menedżerowi i zrezygnowała z mojego udziału w kierowaniu firmą. Postrzegam ten proces jako naturalny cykl rozwoju spółki kapitałowej. Jako jej akcjonariusz chciałbym dalej wspierać rozwój firmy, być może z pozycji członka rady nadzorczej, o ile akcjonariusze wyrażą taką wolę’ – tłumaczy Tadeusz Czichon, który oficjalnie jeszcze do 30 listopada br. będzie pełnił obowiązki prezesa zarządu. Tę funkcję sprawował przez rok.

Dariusz Terlecki ma doświadczenie w zakresie zarządzania i sprzedaży w dużych firmach usługowych, telekomunikacyjnych oraz IT. Będzie odpowiedzialny za realizację strategii ATM, wprowadzonej wiosną br. Przewiduje ona m.in. zwiększenie sprzedaży do klientów zagranicznych (ma ona wynieść 25-35 proc. przychodów ogółem) oraz wzrost zysku EBITDA w 2017 r. przynajmniej do 60 mln zł. Ma w tym pomóc m.in. wprowadzenie nowych usług w zakresie bezpieczeństwa.

Ostatnio spółka notuje słabsze wyniki niż w ub.r. W I poł. 2015 r. przychody ATM wyniosły 65,8 mln zł wobec 85,2 mln zł rok wcześniej. Zysk netto zmniejszył się z 6,8 mln zł do 4,1 mln zł, a EBIDTA w całym pierwszym półroczu sięgnęła 16,9 mln zł w porównaniu do 21,8 mln zł w I poł. 2014 r.

Do niedawna Dariusz Terlecki był dyrektorem sprzedaży i marketingu na Europę Południową i Centralną w ADP Poland. Odpowiadał za tworzenie i realizację strategii sprzedaży oraz koordynację kluczowych projektów na polskim rynku. Do jego zadań należało także zarządzanie pracą oddziałów firmy.

W latach 2002-2011 nowy szef ATM był dyrektorem handlowym oraz członkiem zarządu Crowley Data. Wcześniej był związany z branżą FMCG. Pełnił obowiązki dyrektora sprzedaży w niemieckiej firmie FHP Vileda, pracował również w Office Depot i PBS. Od 2009 r. jest członkiem rady nadzorczej PWB AWB.

Dariusz Terlecki jest absolwentem Wydziału Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył także studia MBA w Wyższej Szkole Zarządzania w Warszawie.