Według badania przeprowadzonego przez PMR w czerwcu 2012 r., 59 proc. respondentów kupiło kiedykolwiek w Internecie urządzenia RTV, AGD albo sprzęt elektroniczny. Większą popularnością wśród internautów cieszy się tylko odzież i obuwie (62 proc.). Dla porównania muzykę i filmy kupiło w sieci 39 proc. badanych, a produkty telekomunikacyjne – 37 proc.

Wartość rynku sprzedaży detalicznej w Internecie w tym roku według szacunków PMR to 17,9 mld zł. Mimo kryzysu ostatnich lat co roku odnotowuje się kilkunastoprocentowe wzrosty. Od 2008 roku wartość sprzedaży w sieci zwiększyła się o 7,4 mld zł. PMR prognozuje, że w 2014 roku wyniesie 26,6 mld zł.

PMR zwraca uwagę, że dynamika wzrostu e-sprzedaży w ostatnich latach maleje, ponieważ rynek powoli się nasyca, a e-handel nie jest już tak dużą konkurencją dla sklepów tradycyjnych (bo różnica między cenami na półkach i w sieci zmniejsza się). Poza tym trudna sytuacja gospodarcza powstrzymuje część konsumentów przed zakupami. Zdaniem PMR dynamika wzrostu sprzedaży w sieci powinna przyspieszyć w 2014 r.

Dane pochodzą z raportu PMR „Handel internetowy w Polsce 2012. Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce na lata 2012-2014”.