Według IDC w II kw. 2020 r. sprzedaż urządzeń smart home spadła o ponad 7 proc. w ujęciu ilościowym w regionie EMEA oraz o niemal 20 proc. w krajach CEE – głównie ze względu na mniejsze zainteresowanie inteligentnymi telewizorami, jednak słabszy popyt dotyczył większości kategorii produktów.

W przeciwieństwie do smart TV, cyfrowe adaptery multimedialne nadal sprzedawały się lepiej i to w okresie poprzedzającym aktualizacje dla niektórych marek. Także inteligentne głośniki odnotowały poprawę (o blisko 9 proc.).

Sprzęt do monitoringu i zabezpieczenia domu, inteligentne oświetlenie i termostaty w II kw. br. miały mniejsze wzięcie (o 13,7 proc.) w porównaniu z poprzednim rokiem.

Jasność w wersji smart

Jednak oczekiwane jest odbicie w nadchodzących kwartałach. W efekcie w latach 2020 – 2024 średnia roczna stopa wzrostu powinna sięgnąć 16,2 proc., co za 4 lata oznaczałoby sprzedaż ponad 200 mln szt.

Jeszcze w br. analitycy spodziewają się odbicia w związku z nowym funkcjami rozwiązań Google’a i Amazona dla smart home.

Według prognozy IDC w kolejnych latach najszybciej będzie zwiększać się sprzedaż inteligentnego oświetlenia (+47 proc rocznie). Ponad 20 proc. co roku powinny rosnąć co roku zakupy inteligentnych termostatów i urządzeń monitoringu wideo.