Pakiety bezpieczeństwa stosuje 20 proc. polskich internautów
Prawie 70 proc. internautów używa programów antywirusowych, jedna piąta wybiera aplikacje preinstalowane w komputerach - wynika z badania przeprowadzonego przez agencję United Consultant.
W badaniu przygotowanym na zlecenie firmy ESET wzięło udział 1010 polskich internautów. Pytania dotyczyły świadomości zagrożeń, jakie można spotkać w sieci oraz stosowanych zabezpieczeń. Okazało się, że ponad 90 proc. użytkowników ma w komputerze oprogramowanie ochronne. Najczęściej są to antywirusy (68,5 proc.), rzadziej złożone rozwiązania nazywane pakietami bezpieczeństwa (19,4 proc.). Nieliczni ankietowani (6 proc.) nie potrafili określić czy aplikacje, którym zabezpieczany jest komputer to oprogramowanie antywirusowe, czy też pakiet. Zdecydowana większość internautów jest zadowolona z posiadanej ochrony – ocenili ją jako dobrą (na 4 w 5-stopniowej skali).
Ponad połowa badanych przyznała, że ich umiejętności w zakresie wyboru i obsługi programów zabezpieczających odpowiadają wiedzy „standardowego użytkownika” (53,1 proc.). Zdecydowana mniejszość uważa się za „zaawansowanych użytkowników” (16,3 proc.) lub „ekspertów” (2,1 proc.). Przeprowadzone badanie ankietowe pozwoliło ustalić, że oprogramowanie antywirusowe Polacy najczęściej znajdują w swoich nowych komputerach jako preinstalowane przez dostawców (23 proc.) i używają je dalej albo samodzielnie wybierają i kupują aplikacje w Internecie (23 proc.). Mniejsza grupa (11 proc.) samodzielnie wybiera oprogramowanie i kupuje je w tradycyjnych punktach handlowych.
Wśród najczęściej używanych programów ankietowani wskazali NOD32 ESET-u (16,3 proc.), aplikacje Kaspersky’ego (11,3 proc.) oraz Nortona Symantec’a (9,4 proc.).
Podobne aktualności
Więcej pieniędzy na chmurę
Po raz pierwszy wydano na świecie więcej na sprzęt do budowy chmury niż na tradycyjną infrastrukturę.
Chmura: czy mniejsi gracze mogą rywalizować z największymi?
Globalni potentaci rynku chmury publicznej stale powiększają swoje udziały. Mimo to analitycy twierdzą, że znajdzie się na nim też miejsce dla innych, mniejszych dostawców.
G Data: lepsza ochrona dla konsumentów
Niemiecka marka wprowadziła do oferty trzy nowe pakiety programów zabezpieczających dla użytkowników domowych. Wyposażono je w nowe funkcje.