Lenovo nawiązało strategiczną współpracę z NetApp, dostawcą pamięci masowych flash i hybrydowych, który jest numerem 3 na światowym rynku storage'u (za Dellem i HPE).

Firmy będą wspólnie tworzyć i wprowadzać na rynek nowe produkty. Nowy sprzęt połączy rozwiązania do zarządzania danymi all-flash od NetApp z infrastrukturą serwerów ThinkSystem Lenovo. Wspólna oferta jest obecnie bezkonkurencyjna na rynku – zapewnia CEO NetApp, George Kurian. Partnerstwo ogłoszono na konferencji Lenovo Transform 2.0 w Nowym Jorku.

Nowe rozwiązania w zakresie storage'u i zarządzania danymi zostaną "bezzwłocznie" zaoferowane firmom w 160 krajach poprzez kanał partnerski – zapowiedział szef grupy centrów danych Lenovo, Kirk Skaugen. Ich produkcją zajmie się chiński koncern. Na rynek wchodzą już nowe serie serwerów zbudowane we współpracy z NetApp.

Partnerstwo obejmuje również nową spółkę joint venture w Chinach, która będzie dostarczać rozwiązania na lokalny rynek. Ma ona rozpocząć działalność w przyszłym roku.

Nowy sojusz to wyzwanie dla Della i HPE, które dominują na rynku pamięci masowych. W minionym kwartale Dell wyprzedził HPE pod względem wartości sprzedaży storage'u. Trzeci w rankingu NetApp zwiększył sprzedaż o prawie 20 proc. Lenovo odnotowało wzrost o 130 proc., choć jego udział w rynku jest ponad dwukrotnie mniejszy niż nowego sojusznika.

Strategiczne partnerstwo umożliwia Lenovo uzupełnienie oferty storage'u, a NetApp zyskuje dostęp do rynku serwerowego. Współpraca pozwoli na przyspieszenie rozwoju grupy serwerowej Lenovo, która w minionych latach dążyła do wyjścia na plus. Biorąc pod uwagę wyniki minionego kwartału, jest już blisko tego celu.