Mitel kupuje od Atosa Unify, biznes zintegrowanej komunikacji i współpracy (UCC). Transakcję zapowiedziano na początku br. Jej wartość nie została ujawniona. W 2015 r. Atos zapłacił za Unify 371 mln dol.

Przejęcie zwiększy bazę klientów Mitela do ponad 75 mln użytkowników w ponad 100 krajach, a liczbę partnerów do 5,5 tys.

Kanadyjska korporacja dotąd koncentrowała się na amerykańskim rynku. Zakup segmentu UC francuskiego integratora pomoże jej rozwinąć biznes m.in. w Europie. Jak zapowiada Mitel, dzięki przejęciu Unify stanie się numerem 1 w regionie EMEA na rynku UC i drugim graczem w branży na świecie.

Według danych IDC za I kw. 2023 r. liderem rynku UCC był Microsoft, a za nim plasowali się Zoom i Cisco. Światowe przychody na rynku Unified Communications & Collaboration w I kw. 2023 r. poprawiły się o 7,2 proc. rok do roku, do 15,4 mld dol.

Dotąd domyślnie ten biznes „trafiał do takich firm jak Cisco tylko ze względu na rozmiar i możliwości” – twierdzi Martin Bitzinger, starszy wiceprezes w Mitelu. Teraz według niego firma będzie mogła lepiej konkurować z głównymi dostawcami.

Unify wnosi do połączonego biznesu działalność dla dużych przedsiębiorstw, jakiej nie miał Mitel, skoncentrowany na klientach MŚP. Kanadyjska firma spodziewa się podzielić swoją wizją zintegrowanego portfolio produktów i programów partnerskich na początku 2024 r.

Mitel Networks Corporation w 2022 r. osiągnął ok. 1,3 mld dol. przychodów. Dotąd miał 35 mln użytkowników, 2,4 tys. pracowników i ponad 4 tys. partnerów.

Przychody Unify wyniosły ostatnio ok. 550 mln euro, jednostka miała ok. 3 tys. pracowników, a liczba użytkowników jej systemów to ok. 40 mln w 90 krajach.