Nokaut: straty i zwolnienia
Właściciel porównywarki cen w III kw. br. odnotował 297 tys. zł straty netto, spadły przychody. Spółka zmniejszyła zatrudnienie.
W minionym kwartale przychody ze sprzedaży Nokautu wyniosły 2,67 mln zł wobec 2,83 mln zł rok wcześniej. W ciągu 9 miesięcy br. grupa odnotowała obroty w wysokości 8,55 mln zł, tj. o 18 proc. więcej rok do roku, a strata netto wyniosła 64 tys. zł.
Spółka wyjaśnia bilans wzrostem kosztów, związanych ze zmianą w algorytmach Google’a, co wpływa na zmniejszenie ruchu z SEO (linki do Nokautu spadły na dalsze pozycje w wyszukiwarce). – Zarząd rozważa inwestycje w obszary nie narażone na ryzyko, które wystąpiło przy porównywarce cen – zapowiedział Sławomir Topczewski, p.o. prezesa Nokautu.
Nokaut kontynuuje restrukturyzację firmy. Zatrudnienie zmniejszono do 33 osób. Od początku roku z załogi ubyło ok. 30 pracowników. Jak informuje spółka, trwają prace nad optymalizacją serwisu w celu zwiększenia rentowności.
Podobne aktualności
Intel: 311 na bruk
Gigant nieustannie tnie koszty. Proces ten rozpoczął ponad rok temu, aby przetrwać to, co dyrektor generalny Pat Gelsinger nazwał „wyraźnym spowolnieniem popytu”.
Zwolnienia w CD Projekt Red
Szacowane koszty związane z rozwiązaniem umów wynoszą około 4,5 mln zł.