Monitory dla graczy pozostaną gorącym towarem
W roku pandemii gracze nie zawiodą sprzedawców. Szczególnie niektóre rodzaje monitorów znacznie zyskają na popularności w tym roku.
Sprzedaż monitorów gamingowych wzrośnie w 2020 r. o 37 proc. – prognozuje TrendForce. Zdaniem analityków światowy rynek w tym roku wchłonie 12,2 mln urządzeń. Dane obejmują sprzęt charakteryzujący się częstotliwością odświeżania 100 Hz lub większą.
Przewiduje się, że wzrost będzie związany głównie z dużą popularnością atrakcyjnych cenowo monitorów z wyświetlaczem IPS, które pojawiły się na rynku w II poł. 2019 r. Udział urządzeń z IPS w rynku monitorów gamingowych zwiększy się w szybkim tempie. W ub.r. wyniósł 12 proc., w tym roku według przewidywań będzie to już 25 proc.
Udział w rynku monitorów gamingowych różnych typów paneli w latach 2017 – 2020
Jeszcze bardziej ekspansywny segment tworzą modele z panelami o częstotliwości odświeżania 165 Hz. W I kw. 2019 r. miały 4 proc. udziału w rynku, a w I kw. 2020 r., już 21 proc. Tutaj liderem jest MSI. Już 40 proc. monitorów sprzedawanych przez tego producenta w I kw. br. miało wyświetlacze 165 Hz. Drugi jest Asus (30 proc.).
Poza tym niezmiennie duże wzięcie będą miały zakrzywione panele. Ich udział w rynku monitorów gamingowych sięgnie w tym roku 54 proc. – według przewidywań. Hitem mogą okazać nowe wyświetlacze o wskaźniku zakrzywienia 1000R. Zwłaszcza Samsung i MSI zamierzają tutaj ostro powalczyć o klientów.
Markowe Top 5
Liderami rynku w 2020 r. będą AOC wraz z Philipsem. Za nimi uplasują się Asus, Acer, MSI i Samsung – zdaniem TrendForce. Firma badawcza nie podaje jednak przewidywanych udziałów czołowych producentów.
W ocenie analityków w ostatnich latach rynek monitorów dla graczy stał się bardzo konkurencyjny. Spodziewają się oni, że AOC wraz z Philipsem zajmie pozycję numer 1 na światowym rynku (w ujęciu ilościowym), dzięki portfolio przystępnych cenowo zakrzywionych monitorów i niedrogich paneli IPS. Według danych podanych przez AOC w I kw. 2020 r. marka była liderem rynku monitorów gamingowych z 19,5 proc. udziału.
Asus będzie drugi nie tylko dlatego, że firma koncentruje się na high-endowych i profesjonalnych modelach dla graczy, lecz także zamierza zwiększyć sprzedaż dzięki linii tańszych urządzeń.
Z kolei Acer, który – jak mówi prognoza – zajmie najniższy stopień podium w br. – stawia na strategię oferowania kompleksowej gamy monitorów dla graczy.
Podobne aktualności
Sankcje USA na 300 celów za wsparcie Rosji. Na liście sprzedawca IT ze Słowacji
Masowe restrykcje objęły firmy, które umożliwiły Rosji zdobycie "desperacko potrzebnej technologii".
Smartfony: silny wzrost po 10 trudnych kwartałach
"Poszukiwanie możliwości komercjalizacji fali generatywnej sztucznej inteligencji pozostaje kluczowe dla wszystkich graczy w ekosystemie urządzeń” - twierdzi ekspert.
Co dziesiąty Polak używa jednego hasła do wszystkiego
"Obecnie odchodzi się od praktyki bardzo częstej zmiany haseł na rzecz ich długości i skomplikowania" - twierdzi ekspert.