Informację o liczbie sprzedanych licencji przekazała wczoraj szefowa marketingu i finansów działu Windows, Tami Reller, podczas Credit Suisse 2012 Annual Technology Conference. Wynik wydaje się lepszy niż Windows 7 tuż po premierze 3 lata temu – wówczas w ciągu 10 tygodni Microsoft sprzedał 60 mln licencji systemu. Reller nie podała, ile licencji „ósemki” stanowiły aktualizacje, ile sprzedano wraz z nowym sprzętem, a ile samodzielnie.

Według informacji z bloga Windows nowy system prześcignął „siódemkę” pod względem aktualizacji (choć i tutaj nie ujawniono liczb), co może wynikać z tego, że łatwo jest dokonać upgrade’u i za stosunkowo niewielkie pieniądze (użytkownicy, którzy kupili sprzęt z Windows 7 od 2 czerwca br., mają możliwość upgrade’u w wersji elektronicznej do Windows 8 Pro za 69 zł; posiadaczom starszej wersji „okienek” zaoferowano także promocyjną aktualizację za 129 zł).