MediaMarkt Polska buduje nową platformę e-commerce
Będzie gotowa w 2024 roku. W zeszłym roku konkurent przejął dostawcę oprogramowania do e-sklepu Media Marktu.

„Nadal ciężko pracujemy, aby zwiększyć naszą rentowność.” – zapewnia CFO.
MediaMarktSaturn Polska wdraża nową platformę e-commerce dla swojego sklepu internetowego mediamarkt.pl.
Projekt jest realizowany we współpracy z niemiecką firmą Intive (ma oddział w Polsce). Nowa platforma w modelu SaaS, oparta na architekturze MACH, zostanie uruchomiona na początku 2024 r. – zapowiada detalista.
W końcu zeszłego roku Terg, właściciel Media Expert, uzyskał zgodę na przejęcie E Net Production, katowickiej firmy dostarczającej oprogramowanie do e-sklepu Media Marktu, jak i innych konkurencyjnych dla Media Expert firm.
Jak przyznał szef UOKiK, Tomasz Chróstny „koncentracja budziła duże emocje i obawy, że Terg może wykorzystać transakcję do działań na niekorzyść innych sklepów internetowych” jednak urząd dał zielone światło, gdyż jak twierdzi prezes analiza rynku wykluczyła takie niebezpieczeństwo.
W I kw. br. MediaMarkt poprawił rentowność na polskim rynku
W I kw. 2023 r. (II kw. 2022/23) sprzedaż w Polsce Ceconomy, do którego należy MediaMarktSaturn, była na poziomie sprzed roku. Nasz rynek należał natomiast do tych, gdzie rentowność poprawiła się najbardziej – twierdzi firma w sprawozdaniu finansowym. Nie ujawniono kwot.
Sprzedaż całej grupy Ceconomy w I kw. br. wzrosła o 6,4 proc., do 5,3 mld euro. Rentowność była jednak pod kreską. Koncern miał stratę operacyjną -23 mln euro, z tym że to o 35 mln euro lepszy wynik niż przed rokiem.
Przy czym sprzedaż online wyniosła 1,1 mld euro, co odpowiada 21,5 proc. udziału w obrotach (przed pandemią było ok. 14 proc.).
„Nadal ciężko pracujemy, aby zwiększyć naszą rentowność. Obejmuje to dostosowanie naszych struktur kosztów do zmienionych warunków. Optymalizujemy przepływy pracy w funkcjach administracyjnych, zmniejszając złożoność” – twierdzi Kai-Ulrich Deissner, dyrektor finansowy Ceconomy i MediaMarktSaturn.
Podobne aktualności
Jedna trzecia klientów chce wypożyczać elektronikę
Konsumenci są zainteresowani korzystaniem z urządzeń w modelu usługowym.- wynika z badania.
Media Markt: niższa sprzedaż, wyższy zysk w Polsce
Polski rynek poszedł w dół w II kw. br. - informuje detalista.
MediaMarkt modernizuje sklepy w Polsce
„Bardzo ważnym filarem naszej działalności są sklepy stacjonarne” – twierdzi prezes.