MediaMarktSaturn Polska wdraża nową platformę e-commerce dla swojego sklepu internetowego mediamarkt.pl.

Projekt jest realizowany we współpracy z niemiecką firmą Intive (ma oddział w Polsce). Nowa platforma w modelu SaaS, oparta na architekturze MACH, zostanie uruchomiona na początku 2024 r. – zapowiada detalista.

W końcu zeszłego roku Terg, właściciel Media Expert, uzyskał zgodę na przejęcie E Net Production, katowickiej firmy dostarczającej oprogramowanie do e-sklepu Media Marktu, jak i innych konkurencyjnych dla Media Expert firm.

Jak przyznał szef UOKiK, Tomasz Chróstny „koncentracja budziła duże emocje i obawy, że Terg może wykorzystać transakcję do działań na niekorzyść innych sklepów internetowych” jednak urząd dał zielone światło, gdyż jak twierdzi prezes analiza rynku wykluczyła takie niebezpieczeństwo.

W I kw. br. MediaMarkt poprawił rentowność na polskim rynku

W I kw. 2023 r. (II kw. 2022/23) sprzedaż w Polsce Ceconomy, do którego należy MediaMarktSaturn, była na poziomie sprzed roku. Nasz rynek należał natomiast do tych, gdzie rentowność poprawiła się najbardziej – twierdzi firma w sprawozdaniu finansowym. Nie ujawniono kwot.

Sprzedaż całej grupy Ceconomy w I kw. br. wzrosła o 6,4 proc., do 5,3 mld euro. Rentowność była jednak pod kreską. Koncern miał stratę operacyjną -23 mln euro, z tym że to o 35 mln euro lepszy wynik niż przed rokiem.

Przy czym sprzedaż online wyniosła 1,1 mld euro, co odpowiada 21,5 proc. udziału w obrotach (przed pandemią było ok. 14 proc.).

Nadal ciężko pracujemy, aby zwiększyć naszą rentowność. Obejmuje to dostosowanie naszych struktur kosztów do zmienionych warunków. Optymalizujemy przepływy pracy w funkcjach administracyjnych, zmniejszając złożoność” – twierdzi Kai-Ulrich Deissner, dyrektor finansowy Ceconomy i MediaMarktSaturn.