Media Markt nie zrezygnuje z marketów
Mimo wzrostu sprzedaży internetowej stacjonarny biznes pozostanie kluczowy dla detalisty.
Stacjonarny biznes z doradztwem oraz sprzedaż online będą się wzajemnie uzupełniać – wynika z zapowiedzi.
Ceconomy, korporacja do której należy MediaMarktSaturn, stawia na połączenie biznesu online i stacjonarnego. Przede wszystkim będzie koncentrować się na tradycyjnych marketach – wynika z informacji ze zgromadzenia spółki, które przytacza niemiecki CRN.
„Podstawą jest biznes w marketach” – podkreślił CEO Ceconomy, Bernhard Düttmann.
„Powrót klientów do tradycyjnych sklepów po pierwszym lockdownie utwierdził nas w przekonaniu, że stacjonarny handel wraz z doradztwem, włączony w naszą strategię omnichannel, nadal jest filarem naszego sukcesu” – ocenia szef korporacji. Stawia więc na wzajemnie uzupełniające się kanały aktywności biznesowej i dotarcia do klienta.
Dane Ceconomy wskazują na znaczny wzrost sprzedaży internetowej w ub.r. W IV kw. 2020 r. globalnie zwiększyła się ona ponad dwukrotnie wobec analogicznego okresu ub.r., do 2,3 mld euro – osiągając tym samym 30 proc. udziału w sprzedaży detalisty wobec 15 proc. rok wcześniej.
Reorganizacja w korporacji
Zgromadzenie akcjonariuszy przypieczętowało też zmiany właścicielskie. Największym udziałowcem Ceconomy stanie się Convergenta Invest, spółka inwestycyjna rodziny Kellerhals (założyciela Media-Saturna). Transakcja zostanie sfinalizowana najwcześniej do końca I kw. 2021 r.
Pozwoli to na zapowiedzianą reorganizację, uproszczenie struktury i procesów w Media-Saturn-Holding, który stanie się w 100 proc. podmiotem zależnym Ceconomy.
Podobne aktualności
Jedna trzecia klientów chce wypożyczać elektronikę
Konsumenci są zainteresowani korzystaniem z urządzeń w modelu usługowym.- wynika z badania.
Media Markt: niższa sprzedaż, wyższy zysk w Polsce
Polski rynek poszedł w dół w II kw. br. - informuje detalista.
MediaMarkt modernizuje sklepy w Polsce
„Bardzo ważnym filarem naszej działalności są sklepy stacjonarne” – twierdzi prezes.