MCI kupuje za blisko 190 mln zł
Ogłoszono kolejną inwestycję w polską spółkę.
MCI widzi duże możliwości w rozwoju przejętej firmy zwłaszcza za granicą.
MCI nabyło 65 proc. akcji poznańskiej spółki Profitroom. Jest to dostawca rozwiązań do zautomatyzowanej obsługi rezerwacji hotelowych, zarządzania kanałami sprzedaży, relacjami z klientem i obsługi płatności. Umożliwia to hotelom budowę kanału sprzedaży niezależnego od platform bookingowych.
Wycena spółki wyniosła 290 mln zł, czyli 65 proc. udziałów jest warte 188 mln zł. Sprzedającymi są założyciele i poznańska spółka cyber_Folks (do ub.r. pod nazwą R22). Profitroom w ciągu 5 lat 4-krotnie zwiększył sprzedaż. W 2022 r. miał 52 mln zł przychodów i 5,3 mln zł zysku netto. Spółka zatrudnia blisko 300 osób, działa w blisko 50 krajach i dostarcza swoje produkty do ponad 3 tys. hoteli. MCI deklaruje, że chce wesprzeć Profitroom w osiągnięciu pozycji globalnego lidera w segmencie „hotel online booking engine”.
MCI Capital obecnie ma pod zarządzaniem blisko 700 mln euro kapitału. Do ostatnich inwestycji należą zakupy większościowych udziałów w takich spółkach jak Focus Telecom oraz Webcon w 2023 r., a także w eSky w 2022 r.
Podobne aktualności
Morele może pójść na giełdę albo na sprzedaż
Prezes MCI Tomasz Czechowicz przedstawił plany inwestycji na najbliższe lata.
Paweł Borys, były prezes PFR, partnerem zarządzającym MCI
Wspólnie z Tomaszem Czechowiczem będzie budował największy fundusz private equity nowych technologii w regionie CEE.
Grupa z portfolio MCI przejęła platformę e-commerce
"Chcemy być platformą pierwszego wyboru dla średnich i dużych sklepów internetowych" - zapowiada CEO.