MCI nabyło 65 proc. akcji poznańskiej spółki Profitroom. Jest to dostawca rozwiązań do zautomatyzowanej obsługi rezerwacji hotelowych, zarządzania kanałami sprzedaży, relacjami z klientem i obsługi płatności. Umożliwia to hotelom budowę kanału sprzedaży niezależnego od platform bookingowych.

Wycena spółki wyniosła 290 mln zł, czyli 65 proc. udziałów jest warte 188 mln zł. Sprzedającymi są założyciele i poznańska spółka cyber_Folks (do ub.r. pod nazwą R22). Profitroom w ciągu 5 lat 4-krotnie zwiększył sprzedaż. W 2022 r. miał 52 mln zł przychodów i 5,3 mln zł zysku netto. Spółka zatrudnia blisko 300 osób, działa w blisko 50 krajach i dostarcza swoje produkty do ponad 3 tys. hoteli. MCI deklaruje, że chce wesprzeć Profitroom w osiągnięciu pozycji globalnego lidera w segmencie „hotel online booking engine”.

MCI Capital obecnie ma pod zarządzaniem blisko 700 mln euro kapitału. Do ostatnich inwestycji należą zakupy większościowych udziałów w takich spółkach jak Focus Telecom oraz Webcon w 2023 r., a także w eSky w 2022 r.