Grupa MCI nabyła 80 proc. udziałów w Focus Telecom, największym w Polsce – wg MCI – dostawcy chmurowych rozwiązań contact center (CCaaS), customer experience (CXaaS) i usług komunikacji biznesowej. Wartość inwestycji, przeprowadzonej przez fundusz MCI.Euroventures, wynosi 80,1 mln zł. Założyciele spółki, która działa od 2008 r., zachowają 20 proc. udziałów.

Do tej pory MCI Capital był mniejszościowym udziałowcem w Focus Telecom. Poprzez subfundusz InternetVentures FIZ w ramach wspólnego przedsięwzięcia z PFR Ventures MCI miał mniej niż 15 proc. udziałów w spółce.

Focus Telecom rośnie od kilku lat w dwucyfrowym tempie. W 2022 r. osiągnął 28 mln zł przychodów ze sprzedaży, o 4 mln zł (16 proc.) więcej niż w 2021 r. Zysk netto wzrósł do 5,5 mln zł z 3,1 mln zł.

„Zwiększenie zaangażowania w Focus Telecom jest odzwierciedleniem naszej strategii inwestowania w dojrzałe modele cyfrowe. Wielokanałowa komunikacja z klientem oraz wysokiej jakości zindywidualizowana i zautomatyzowana obsługa klienta staje się standardem rynkowym” – komentuje Paweł Sikorski, partner inwestycyjny w MCI Capital.

MCI zapowiada, że wzmocni zespół menedżerski o osoby z dużym doświadczeniem, współpracujące wcześniej z funduszem. Ponadto planuje zwiększyć całkowitą wartość inwestycji w formie fuzji i przejęć w Europie Centralnej i Wschodniej. Typowa wielkość inwestycji MCI wynosi 30-100 mln euro.

„Większe zaangażowanie inwestora pozwoli nam szybciej wprowadzać innowacje, w szczególności te oparte na sztucznej inteligencji” – uważa Michał Misiak, CTO i współzałożyciel Focusa.

Focus Telecom zatrudnia obecnie ponad 120 osób. Dostarcza systemy do zarządzania komunikacją w różnych kanałach (m.in., telefon, e-mail, czat, SMS, social media) i narzędzia do obsługi klienta (Customer Exprience as a Service), jak również oferuje centralę telefoniczną w chmurze. Kontrahentami są firmy duże i średnie.