MCI nabyło większościowy pakiet (65,05 proc.) udziałów w polskiej firmie Webcon, dostawcy platformy do automatyzacji i zarządzania procesami biznesowymi. Cena to 163,3 mln zł.

MCI uzasadnia, że krakowski specjalista od rozwiązań low code jest liderem na polskim rynku a od kilku lat istotnie zwiększa swój udział sprzedaży za granicą, głównie w regionie DACH i w Ameryce Północnej. To w tym obszarze MCI widzi główny potencjał wzrostu.

„Widzimy bardzo duży potencjał w dalszym skalowaniu spółki zarówno w Polsce, jak i zagranicą, w szczególności rynkach niemieckojęzycznych, gdzie realizuje ona już istotny udział swojej sprzedaży. Równocześnie firma przechodzi transformację w modelu sprzedaży z licencji wieczystych na subskrypcje i SaaS. W tych obszarach chcemy ją wesprzeć i wzmocnić” – zapowiada Michał Górecki, starszy partner inwestycyjny w MCI.

W tym roku Webcon otworzył oddział w Portugalii, w celu dalszej ekspansji firmy w regionie EMEA.

„MCI posiada duże doświadczenie w rozwijaniu spółek B2B oferujących własne oprogramowanie, jak i we wspieraniu spółek w ekspansji zagranicznej” – komentuje Tomasz Czechowicz, partner zarządzający w MCI, założyciel i wieloletni lider firmy.

Obecnie MCI ma w portfolio spółki dostarczające rozwiązania B2B w modelu oprogramowania jako uslugi, takie jak IAI (e-commerce) i Focus (CPaaS).

Prezes Webcona Radosław Putek liczy na skorzystanie z doświadczenia funduszu w ekspansji międzynarodowej spółek IT.

„Inwestycję traktujemy jako partnerstwo, dzięki któremu Webcon istotnie zwiększy skalę działalności, rozpoznawalność marki i przychody generowane na kluczowych rynkach międzynarodowych” – mówi szef Webcona.

Krakowska firma w minionych latach inwestowała w sieć partnerską za granicą, w szczególności w USA, Kanadzie, Austrii, Szwajcarii, Holandii, Szwecji, Rumunii i w Niemczech.

W 2022 r. pozyskano ponad 130 nowych klientów, zarówno bezpośrednio jak i pośrednio przez sieć partnerską w kraju i za granicą – informuje Webcon w sprawozdaniu finansowym.

W 2022 r. osiągnięto cele sprzedażowe z tytułu sprzedaży licencji i usług konsultingowych. Spółka odnotowała wzrost sprzedaży na poziomie 21 proc. przy zakładanych 15 proc. Przychody firmy w 2022 r. wyniosły 43,6 mln zł, a zysk netto 11 mln zł, tj. więcej o 20 proc. niż w poprzednim roku.