Grupa IAI, która prowadzi platformę e-sklepów IdoSell, przejęła większościowy pakiet krakowskiej spółki AtomStore, która dostarcza platformę e-handlu w modelu SaaS dla dużych i średnich sklepów internetowych. Działa od 2010 r. Jak podaje IAI, w 2023 r. sklepy korzystające z systemu AtomStore wygenerują ponad 8,5 mln zamówień i ok. 2,3 mld zł GMV. Wśród klientów są duże marki. Dla porównania IdoSell ma GMV na poziomie 16,5 mld zł.

Wartość transakcji nie została ujawniona. Umowa zakłada opcję zakupu pozostałych udziałów w ciągu kilku lat. AtomStore będzie działać w ramach Grupy IAI jako samodzielny podmiot. Zachowa swoją ofertę i markę. Założyciele zarządzający obecnie spółką będą kontynuowali swoją misję we współpracy Grupą IAI. AtomStore uzupełnia ofertę IAI szczególnie w segmencie dużych, najbardziej wymagających klientów.

Chcemy być platformą pierwszego wyboru dla średnich i dużych sklepów internetowych. W najbliższych latach planujemy dalszy rozwój oferty w zakresie e-commerce enterprise, mobile commerce oraz B2B” – mówi Łukasz Plutecki, współzałożyciel i CEO AtomStore. Zapowiada ponadto rozbudowę oferty o rozwiązania IAI takie jak płatności czy usługi brokerskie.

Krakowska firma w 2022 r. miała 9,7 mln zł przychodów wobec 7,7 mln zł rok wcześniej. Zysk netto wyniósł 1,7 mln zł vs. 2 mln zł w 2021 r.

MCI Capital posiada 51 proc. akcji IAI. Do IAI oprócz IdoSell należy też IdoBooking (branża najmu krótkoterminowego), IdoPayments (płatności) i większość udziałów w węgierskiej firmie e-commerce Shoprenter, przejętych w 2021 r.