Według PayU 79 proc. kupujących w sieci płaci za zakupy korzystając z szybkich przelewów online (pay-by-linków), a 64 proc. deklaruje, że jest to najczęściej wybierana przez nich metoda płatności. Jedna piąta (21 proc.) często płaci przy odbiorze towaru, ale 60 proc. nie używa tej metody wcale lub robi to rzadko. Udział płatności szybkimi przelewami online w ogólnej liczbie transakcji za zakupy w Internecie wzrasta średnio o ok. 10 proc. rocznie – twierdzi PayU.

– Z przeprowadzonego przez nas badania wynika, że 3/4 użytkowników wybiera przelew online ze względu na szybkość transakcji – mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, dyrektor ds. produktów i Usług Płatniczych PayU.

Najwięcej klientów (42 proc.) wydaje na zakupy w sieci od 501 do 2000 zł, dużo mniej (24 proc.) od 201 do 500 zł. Sporo osób (21 proc.) robi zakupy w Internecie za 2001 – 5000 zł rocznie. Największe wzięcie mają telewizory, sprzęt audio-wideo, AGD, akcesoria do domu i ogrodu. Według PayU kupuje je co drugi internauta, biorący udział w badaniu. Co trzecia osoba nabyła sprzęt komputerowy online.