77 proc. konsumentów wstrzymuje się z zakupem niektórych produktów, czekając na listopadowe promocje. Przy czym elektronika należy do kategorii, na którą klienci polują najczęściej podczas Black Week – według badania Allegro.

Otóż wśród kategorii, które cieszą się największym zainteresowaniem w tym okresie, elektronika jest na drugim miejscu (45 proc. wskazań). Numerem 1 okazuje się moda – odzież, obuwie, dodatki (48 proc.), a nr 3 uroda (20 proc.).

Warto dodać, że elektroniki w czasie Black Weeks najczęściej poszukują mężczyźni – jest ona dla nich numerem 1 w zestawieniu najbardziej interesujących kategorii (58 proc.), wyprzedzając modę (38 proc.) i oferty z segmentu kultura i rozrywka (13 proc.). Kobiety najczęściej przeglądają oferty z kategorii moda (56 proc.), lecz elektronika jest na drugim miejscu (34 proc.), przed urodą (30 proc.).

Badanie dla Allegro pokazuje, że 65 proc. pytanych pozytywnie ocenia atrakcyjność cen w trakcie listopadowego festiwalu niskich cen, w porównaniu do reszty roku. Aż 94 proc. konsumentów utrzymuje, że w tym czasie przynajmniej raz udało im się upolować naprawdę satysfakcjonującą obniżkę.

34 proc. kupuje spontanicznie

Jak się okazuje, dla 2/3 pytanych zakupy w czasie listopadowych promocji to przemyślany wybór – 66 proc. osób planuje z wyprzedzeniem, co zamówi w tym okresie. Spontanicznie kupuje jednak całkiem sporo osób, bo 34 proc. Więcej niż co 3 konsument deklaruje, że planuje wydać od 200 do 500 zł.

Czarny Piątek w tym roku wypada 24 listopada, Black Week to 20 – 24 listopada, tym niemniej okresy promocji mogą trwać dłużej przed i po tych terminach, w zależności od sklepu i platformy.