Z prognozy wynika, że bieżący rok mimo skromnego jednocyfrowego wzrostu będzie lepszy niż 2011 r., kiedy to według IDC sprzedaż komputerów zwiększyła się o 1,8 proc. Na bilans negatywnie wpłynął słabnący popyt w USA i Europie Zachodniej, gdzie odnotowano spadek o 9 proc. rok do roku. Sytuacja powinna poprawić się po wprowadzeniu do oferty urządzeń z Windows 8. Zdaniem firmy badawczej sprzedaż będzie rosnąć także dzięki nowym modelom ultrabooków i supercienkich notebooków.

– Z naszych badań wynika, że część konsumentów uważa tablety za zamienniki komputerów – mówi Bob O’Donnell, wiceprezes IDC. – Nowy system operacyjny Microsoftu powinien przywrócić zainteresowanie urządzeniami PC.

 

IDC prognozuje, że nowe rozwiązania na dłużej ożywią rynek. Spodziewany wzrost sprzedaży w 2013 r. ma wynieść 9,5 proc. Podobny wynik jest oczekiwany w 2014 r., a niewiele gorszy w 2015 r. i 2016 r. (odpowiednio 8,5 i 7,2 proc.). Za 4 lata według IDC do klientów trafi 518,3 mln komputerów. Będą to przede wszystkim urządzenia przenośne, jednak zapotrzebowanie na desktopy także wzrośnie – ze 144,6 mln szt. w 2012 r. do 157 mln szt. w 2016 r. (co oznacza ok. 30-procentowy udziału w rynku).