Z danych firmy badawczej wynika, że w ub. roku na polskim rynku producenci sprzedali (sell-in) 2,19 mln notebooków i netbooków, czyli o 3,4 proc. mniej niż w 2010 r. (2,27 mln szt.). W przypadku maszyn stacjonarnych spadek był mniejszy i wyniósł 2,6 proc. (dostarczono 1,004 mln urządzeń wobec 1,031 mln rok wcześniej). W sumie polski rynek wchłonął w 2011 r. niespełna 3,2 mln komputerów, co oznacza ilość niższą o 3,2 proc. w odniesieniu do 2010 r.

– Do spadku sprzedaży z pewnością przyczyniło się wiele czynników makroekonomicznych, głównie niestabilna sytuacja w gospodarce europejskiej, negatywne trendy na rynku pracy i niekorzystny kurs wymiany złotego przekładający się na wzrost cen komputerów – komentuje Damian Godos, Senior Analyst IDC. – Również popularyzacja smartfonów i tabletów przejmujących w dużej mierze funkcje kojarzone dotychczas wyłącznie z komputerami, wpłynęła na niższą sprzedaż. Część użytkowników zrezygnowała z zakupu pecetów decydując się na któreś z wymienionych urządzeń, wydłużył się cykl wymiany komputerów.