Zgodnie z danymi z raportu „Rzeczpospolita Internetowa w
2011 r. Elektroniczna tożsamość polskiej firmy”, przygotowanego przez HBI i
D&B, własną stronę internetową ma 60,7 proc. polskich przedsiębiorstw, z
tym że im mniejsza firma, tym rzadziej dba o zaprezentowanie swojej oferty w
sieci. Wśród przedsiębiorstw zatrudniających do 9 pracowników witrynę WWW założyło
45,15 proc., wśród zatrudniających 9 do 25 osób – 48,75 proc., a 25 do 50 pracowników –
52,42 proc. Dla porównania 92,81 proc. firm z ponad 1000-osobową załogą ma swoją stronę w
sieci. Biorąc pod uwagę formę prawną, najrzadziej w stronę internetową inwestują
jednoosobowe przedsiębiorstwa (42,17 proc.). Wśród spółek cywilnych odsetek ten
wynosi 55,35 proc., a spółek z o.o. – 69,52 proc.

Stosunkowo niewielkie zainteresowanie obecnością w sieci w
grupie drobnych przedsiębiorców autorzy raportu tłumaczą tym, że chętniej
korzystają oni z lokalizatorów i portali z bazami danych, w których
zainteresowani współpracą szukają kontaktu.

Ponad jedna czwarta (28 proc.) najmniejszych podmiotów nie
ma adresu e-mail, jednak wynik ten niewiele różni się od średniej krajowej –
według HBI i D&B z poczty elektronicznej korzysta 75,3 proc. polskich
przedsiębiorstw.

Najwięcej firm, które mają stronę internetową,
zarejestrowano w woj. mazowieckim (67,1 proc.) i małopolskim (67 proc.), a
najmniej na tzw. ścianie wschodniej – na Podlasiu (51,4 proc.), Lubelszczyźnie
(53,8 proc.), Warmii i Mazurach (54,8 proc.). Według raportu tak niski odsetek przedsiębiorstw
z własną witryną WWW we wschodnich regionach wynika z dużej liczby firm mikro,
małych i średnich, które zgodnie z zaobserwowanym trendem najrzadziej inwestują
w Internet.

Badanie objęło ponad 35 tys. firm (próba losowa z bazy 300 tys. podmiotów) w okresie od kwietnia 2010
r. do marca 2011 r. Raport „Rzeczpospolita Internetowa’ HBI i D&B przygotowało po raz pierwszy,
więc nie ma porównywalnych danych z wcześniejszych okresów. W grudniu 2008 r.
Eurostat określił odsetek polskich przedsiębiorstw posiadających własną witrynę
w Internecie na 57 proc., a GUS w końcu 2010 r. – na 65 proc.