Eurotel kupił nieruchomość przy ul. Kartuskiej w Gdańsku, z przeznaczeniem na siedzibę spółki. Cena to 7,6 mln zł netto. Sprzedającymi były osoby fizyczne.

Nieruchomość została nabyta ze środków własnych. Dotychczasowa siedziba w Gdańsku przy ul. Myśliwskiej jest wynajmowana i, jak poinformowano, nie spełnia oczekiwań spółki w zakresie potrzeb biurowych. Kupiony budynek będzie wymagał adaptacji, co jak stwierdzono pochłonie „pewne koszty”.

Eurotel działa na rynku od 25 lat. Zarządza salonami sprzedaży sieci T-Mobile oraz Play (poprzez spółkę Viamind). Oprócz tego w ramach spółki dominującej prowadzi współpracę z Apple’m (sieć iDream) w zakresie sprzedaży sprzętu i usług z nim związanych, a za pośrednictwem spółki zależnej podobnego rodzaju działalność z Xiaomi, dla której prowadzi sieć salonów sprzedaży (MiMarkt). Współpracuje również z Canal+.

Po 3 kwartałach 2023 r. przychody grupy kapitałowej zmniejszyły się do 291,8 mln zł wobec 469,9 mln zł w analogicznym okresie 2022 r. Zysk netto spadł do 10,3 mln zł z 31,8 mln zł.

W raportowanym okresie nie udało się odwrócić negatywnego trendu zmniejszającej się sprzedaży. Dodatkowo analogiczny okres ubiegłego roku był na historycznie najwyższych poziomach zarówno jeśli chodzi o przychody jak i uzyskane marże. Największe spadki nastąpiły w segmencie iDream oraz w ramach spółki zależnej Xiaomi. Przyczyny spadków leżą praktycznie całkowicie poza spółkami Grupy i związane są z sytuacja makroekonomiczną w szczególności inflacją oraz niepewnością konsumencką związaną z sytuacją (konfliktami) na świecie, skutkującą ograniczeniem chęci do zakupów” – stwierdzono w sprawozdaniu.

Spółka informuje o działaniach w celu minimalizacji strat na działalności związanej z Xiaomi, jak ograniczenie kosztów, zamykanie nierentownych salonów.
W segmencie Play w ramach spółki zależnej uzyskano dodatni wynik działalności, jednak jest on i tak
niższy, niż w porównywalnym okresie poprzedniego roku.

Według raportu kolejna premiera produktów Apple’a skutkowała wzrostem sprzedaży pod koniec września br. Skala wzrostów uzależniona była od daty rozpoczęcia sprzedaży na polskim rynku i dostępności produktów. Jak podaje firma, dostępność najnowszego modelu iPhone’a jest mniejsza niż możliwości sprzedażowe sieci i nie zaspokaja wszystkich potrzeb rynku w tym zakresie.