Jak donoszą badacze IDC, w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2021 roku na europejskim rynku sprzedano 23 miliony inteligentnych urządzeń domowych. W porównaniu do tego samego kwartału ubiegłego roku oznacza to wzrost sprzedaży o 25,6 proc. Po tym, jak ten segment rynku wykazał niewielki wzrost w roku 2020, szczególnie sektor rozrywki wideo nadrobił zaległości, wyjaśnia IDC.

Tak wysoki wzrost nie będzie w stanie utrzymać się w ciągu najbliższych kilku lat. Ale prognozy rynkowe zakładają co najmniej średnioroczny wzrost sprzedaży o prawie 14 proc. przez najbliższe cztery lata. To oznacza, że europejski rynek smart home osiągnie wielkość 207 mln sztuk sprzedanych urządzeń z tej kategorii w 2025 r. IDC potwierdza najwyższą stopę wzrostu, wynoszącą 39 procent, w segmencie oświetlenia. Tymczasem oczekuje się, że w przyszłości segment rozrywki wideo osiągnie roczną stopę wzrostu na poziomie około 7,2 procent.

Na rynku dominuje Samsung z udziałem na poziomie 12,4 proc. (ok. 2,8 miliona sprzedanych urządzeń smart home). Za nim plasują się dostawcy inteligentnych głośników – Amazon i Google – z identycznymi udziałami w rynku na poziomie 11,6 procent.