E-handel: cena ważniejsza niż lojalność
Klienci nie są przywiązani do marki i sklepu. Polują na okazje – wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Tradedoubler.

Lojalność wobec marki przegrywa w konfrontacji z telefonami komórkowymi, które umożliwiają klientom porównywanie ofert. Ponad połowa konsumentów korzystających z Internetu i sieci komórkowych (52 proc.) zainstalowała w swoim telefonie przynajmniej jedną aplikację Performance Marketing, najczęściej jest to porównywarka cen (32 proc.). Popularne są także kupony promocyjne (23 proc.). Większość szuka informacji o produktach i sprawdza ceny z pomocą smartphone’a (odpowiednio 75 i 70 proc.). Ponad połowa (55 proc.) robiących zakupy przez telefon przyznała, że kupi u konkurencji, jeśli będzie tam taniej.
Zdaniem firmy resellerzy nie mogą zaniedbać wdrożenia rozwiązań, które umożliwiają dotarcie do klientów mobilnych. 'Nawet doskonale zaopatrzeni sprzedawcy z kompetentną załogą ryzykują, że klienci wyjdą, jeśli oferty sklepu nie można znaleźć na stronach z kuponami promocyjnymi, na które zaglądają goście’ – stwierdza raport.
Podobne aktualności
Jak uaktywnić klientów, którzy nie kupują?
W bazie każdego e-sklepu znajduje się grupa klientów, którzy od dłuższego czasu nie robią zakupów. Są sposoby, aby ponownie zachęcić ich do wydawania pieniędzy.
ABC Data: Arkadia dla nowych klientów
Dystrybutor uruchomił projekt o nazwie Arkadia, skierowany do nowych klientów. Zaoferowano im szereg korzyści.
Co zapobiega ucieczce klientów
Klienci wybierając dostawcę patrzą nie tylko na cenę. Duże znaczenie mają inne czynniki.