Huawei otworzył dotąd 3 service shopy, w tym roku mają powstać kolejne 3 – zapowiedział Derek Yu, dyrektor dywizji konsumenckiej koncernu w Polsce. Ponadto firma planuje utworzenie stref produktowych w sklepach dużych detalistów, jak również stoisk ze sprzętem (tzw. wysp). Dzięki temu Huawei chce być bliżej klienta.

Celem firmy jest także dalszy wzrost na polskim rynku. W ciągu roku Huawei 7-krotnie zwiększył sprzedaż smartfonów, osiągając 21,4 proc. udziału w sprzedaży w Polsce (według GfK), co dało mu 2 pozycję w rankingu producentów, za Samsungiem.

Dobre wyniki to efekt współpracy z operatorami oraz znacznie większego popytu na wolnym rynku. 'Te dwa kanały są dla nas równie istotne’ – powiedział agencji ISBnews Dariusz Marcnic, Head of Brand Marketing Huawei Polska.

Po niedawnej premierze flagowego smartfona P9 mają pojawić się kolejne nowości w różnych kategoriach cenowych, zwłaszcza w II poł. br. W tym okresie będzie promowana biznesowa seria Mate. Z kolei marka Honor będzie mocno eksponowana w kanale sprzedaży internetowej.