Huawei w 2023 r. osiągnął 704,2 mld juanów przychodów (99,5 mld dol.) i 87 mld juanów zysków netto (12,3 mld dol.). Firma zapewnia, że wyniki były zgodne z prognozami.

Zysk Huawei za 2023 r. liczony w USD wzrósł 2,5-krotnie wobec 2022 r. (ok. 5,2 mld dol.), przy przychodach wyższych w USD o 5,4 proc. r/r. Licząc w chińskiej walucie obroty skoczyły o blisko 10 proc. r/r, a zysk netto o 144 proc.

Jak twierdzi Huawei, w minionym roku biznes infrastruktury ICT pozostał solidny, aczkolwiek obroty wzrosły jedynie o 2,3 proc. r/r (w juanach), czyli mniej niż średnia dla całej firmy.

Z kolei działalność w zakresie przetwarzania w chmurze i energetyki cyfrowej wyraźnie zwiększyła się kolejny rok z rzędu (+21,9 proc. w juanach). Gigant rozwinął także rozwiązania motoryzacyjne (+128,1 proc. r/r).

Część konsumencka poprawiła się o 17,3 proc. r/r.

„W ciągu ostatnich kilku lat wiele przeszliśmy, ale dzięki wyzwaniom, które występowały jedno po drugim udało nam się rozwinąć” – komentuje Ken Hu, rotacyjny prezes Huawei.

46 tys. partnerów na świecie

Huawei nadal nie skąpi środków na badania i rozwój. W 2023 r. firma zainwestowała w B&R 23,4 proc. rocznych przychodów, tj. 23,2 mld dol.

Gigant zapowiada, że w przyszłości będzie kontynuował inwestycje w technologię oraz, jak to określa, otwarte innowacje.

Jak twierdzi, współpracuje obecnie z 9,5 miliona deweloperów i 46 tys. partnerów na całym świecie.

„Huawei zdecydowanie opowiada się za otwartą współpracą i pomaganiem innym w osiągnięciu sukcesu. Dzięki takiemu podejściu firma będzie nadal koncentrować się na opracowywaniu podstawowych technologii ICT, a także budowaniu platformy otwierającej nowe możliwości dla sprzętu i zaawansowanych systemów oprogramowania, które będą następnie udostępniane partnerom” – zapowiada chiński koncern.