Cyren, amerykański dostawca zabezpieczeń poczty elektronicznej poinformował, że zwalnia 121 pracowników, „reprezentujących zasadniczo wszystkich pracowników spółki”. Analizuje opcje strategiczne, w tym likwidację.

Spółka przyznaje, że gotówka, jaką ma do dyspozycji i prognozowane przepływy pieniężne z działalności operacyjnej, nie wystarczą na kapitał obrotowy w najbliższym czasie.

Twierdzi, że trudna sytuacja to skutek aktualnych warunków na rynku i związanych z nimi problemów z pozyskaniem dodatkowego kapitału.

1,3 mld użytkowników, 32 lata na rynku

Cyren dostarcza chmurowe usługi SECaaS, wykrywania i analizy zagrożeń, rozwiązania antyphishingowe dla wiodących dostawców poczty e-mail, dostawców cyberbezpieczeństwa, usługodawców i przedsiębiorstw. Podaje, że chroni 1,3 mld użytkowników na świecie. Działa od 1991 r.

W III kw. 2022 r. Cyren miał 5,8 mln dol. przychodów, co oznacza wzrost o 4 proc. r/r. Strata netto wyniosła natomiast 5,5 mln dol., w porównaniu do 6,1 mln dol. na minusie w 2021 r.

Z zadowoleniem obserwujemy wzrost przychodów rok do roku w trzecim kwartale, napędzany zarówno przez naszą działalność w zakresie zwalczania phishingu dla przedsiębiorstw, jak i działalność OEM w obszarze wykrywania zagrożeń” – komentował wyniki III kw. ub.r., CEO Brett Jackson.

Szefem firmy jest od 2019 r. To weteran branży cyberbezpieczeństwa. Był m.in. w Digital Reasoning, Logi Analytics, Digital Harbor, eSecurity, Cybertrust (kupiony przez Verizona) i Axent (kupiony przez Symanteca).